gegevens van outlook 2007 veiligstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulenhof

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Ik werk met Microsoft Outlook 2007.
Ik wil op mijn computer vista veranderen in Windows 7 en daarbij de harde schijf opnieuw formatteren.

Kan ik de gegevensbestanden van Outlook (gelezen mails, adressenlijst enz.) naar een externe harde schijf kopieeren en na de installatie weer terugzetten.

Ik heb gekeken maar ik kan niet vinden waar die bestanden staan.

@meulenhof,

Met dank aan Krolik uiteraard, hij heeft in dit geval echter de klok horen luiden, maar weet helaas niet waar de klepel hangt.
Weliswaar heeft hij gelijk, dat er een add-in bestaat om automatisch een geregelde backup te maken van je outlook-gegevens.
Maar in jou geval gaat het om een eenmalige veiligstelling van je gegevens, waarna een herinstallatie.
Dus het alsnog installeren van die add-in heeft dan weinig zin, laat staan om je te verdiepen in de werking van pfbackup.exe.
Bovendien is er ook een nederlandstalige versie van pfbackup.exe .... wél zo handig als je Nederlands goed verstaat nietwaar?!

Al je gegevens, zoals Postvak in; Agenda-items; Contactpersonen etc. worden opgeslagen in één bestand. Standaard heet dat bestand OUTLOOK.PST
Dat bestand staat (onder Vista i.c.m. Outlook2007) hier:

C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Je kunt dit bestand kopiëren naar een extern opslagmedium.
Onder Win7 is de lokatie hetzelfde en dus kan je - nadat je MsOffice onder Win7 opnieuw hebt geïnstalleerd - het bestand op exact dezelfde lokatie weer terugplaatsen.

Er zijn buiten je gegevens echter wellicht ook andere zaken die je 'veilig' moet stellen.
Wellicht werk je met z.g. 'regels' om mail af te handelen. Ook die kan je exporteren naar een extern medium.
Verder kan je te maken hebben met de verplichting om opnieuw je MsOffice-versie te activeren. Dit is te voorkomen.

Mocht je e.e.a. hierover willen weten, dan 'vernemen' we dat .... ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan