gegevens van tape afhalen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Bij iemand anders wil ik graag bestanden overzetten van een oude computer naar een nieuwe computer. Nu kan ik bijna niet werken met die oude computer en heb ik de tapestreamer uit die computer meegenomen. Ook heb ik een tape met alle data. Nu heb ik die tapestreamer aan mijn computer gehangen, maar nu is de vraag. Hoe kan ik de gegevens van zo'n tape halen? Ik heb de tape erin gedaan, en nu begint dat apparaat allemaal rare geluiden te maken. Hoe kan ik de gegevens er af halen? De tapestreamer is een HP Colorado 8 gb.

Grtz. Ikbenjamin

Ik zou natuurlijk eerst op de site van HP kijken:

Hier voor de External Version

Hier voor de Internal Version

Ik had alleen op hp.nl gekeken en niet op hp.com. Ik ben nu software aan het downloaden. Even afwachten wat er gebeurt. Bedankt voor de tip.

Grtz. Ikbenjamin

Hij geeft aan: Catolog is empty for selected device Als het goed is hoort er wel wat op te staan?? Hoe kan ik hier achter komen. Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Software ken ik niet maar je zult de catalog moeten inlezen.

Probeer de help eens

D'r staat:

Used: 0 MB
Total: 4147 MB

Hoe moet ik een catalog inlezen. Ik snap d'r niet veel van. Ik krijg er in ieder geval niks uit. Wat moet ik doen? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

Ook bij tapedrives kan je kiezen (net als bij cd-rw) om deze direct beschrijfbaar te maken of via een speciaal backup programma, je zal eerst moeten weten met welke methode deze tape gemaakt is om hem te kunnen benaderen.

Waarschijnlijk is het een 4/8 gb tape.

4gb uncompressed
8gb compressed

Hallo,

Ik heb het bijbehorende backupprogramma gedownload. Maar hij leest er dus niks van af. Moet ik soms een ander programma hebben?

Grtz. Ikbenjamin

Je moet hetzelfde programma/methode gebruiken als waar het mee op de tape is gezet.

Het programma is dus hetzelfde, namelijk HP Colorado Backup, maar het enige verschil is dat hun de windows 98 versie gebruiken en ik de windows 2000 versie. Kan dit het probleem zijn? Lijkt me wel sterk, maar ja... Heeft iemand nog een goede oplossing? Nogmaals bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

voor win2000 heb je de firmware nodig .beter is om effe een systeem met 98 te nemen en als je het inderdaad niet he wachtwoord hebt kom je er ook niet in
Zo ben ik een tape of 12 kwijt geraakt doordat ik niet meer de goede paswoorden er van wist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan