• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens van verschillende kolommen combineren

• Onderwerp starter Onderwerp starter bels
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bels

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2015
bestaat er binnen excell een formule om :

als gegevens in tabel 2 bv binnenshuis 1 bevat en als tabel 3 bv buitenshuis 2 staat dan moet als resultaat op het einde van de kolom : actief komen te staan? kan dit? bestaat er zo een formule?

zie bijlage

alvast bedankt.
Bart

Bijlagen

Zie maar 1 tabel in voorbeeld bestand
Snap niet echt wat je wil bereiken

sorry voor de slechte omschrijving.

in het voorbeeld zie je
kolom A = binnenshuis
kolom B = buitenshuis
kolom C = Staan
...

afh van de scores die uit mijn enquete komen, veranderen deze waarden : in kolom A (binnenshuis) kan er gescoord worden van binnenshuis 0 tot binnenshuis 3 (idem voor buitenshuis en staan (tot 4)).

Nu wil ik als er bepaalde combinaties voorkomen :

VOORBEELD 1: in kolom A (binnenshuis) binnenshuis 3 staat EN in kolom B (buitenshuis) buitenshuis 3 staat als resultaat in kolom J = Actief (automatisch zien staan)

VOORBEELD 2 : als kolom A : binnenshuis 0 staat en als in kolom B staat 2 dan zou resultaat in kolom J = niet actief moeten komen.

beste Plongske

Alvast bedankt. Is nog niet helemaal volledig maar hiermee kan ik denk ik wel verder. ga nog wa fine tunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan