• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens van verschillende werkbladen samen brengen in optelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijb

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Ik wil uit het blad 'resultaten 2020' als er 'aanwezig is ingevuld dat dit op 1 komt mààr op het blad 'overzicht 2020 moet eveneens telkens als dezelfde naam in kolom A verschijnt dit bijgeteld wordt.
Dus iedere keer dat dezelfde naam op blad resultaten verschijnt én deze naam op 'aanwezig' staat moet dit opgeteld worden.
Ik heb onderstaande formule maar het resultaat blijft op 0 staan dus zit de fout bij de naam die hij niet erkend.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :confused:
De cel B6 is de cel met de naam in die hij moet optellen in het overzichtsblad telkens ze verschijnt op het blad resultaten.

=SOM(ALS('Resultaten 2020'!D3="Aanwezig";1;0)*('Overzicht 2020'!B6='Resultaten 2020'!A3:A300))

Laatst bewerkt:
Niet beter, staat geen enkele aanvullende info in voorbeeldje. De formule die fout gaat komt er niet in voor, het genoemde tabblad ook niet en ook geen gewenste uitkomsten.

Misschien heb je iets aan de functies AANTAL.ALS of AANTALLEN.ALS.

De formule die niet doet wat ik wil staat op G6 op het blad 'Overzicht 2020'
Het is de bedoeling dat in die cel G6 het aantal van op het blad 'resultaten 2020' het aantal keren "aanwezig" wordt opgeteld telkens diezelfde naam terug komt op het andere blad.
Dus telkens als iemand aanwezig is met de cel G6 optellen naam per naam.

Sorry, het gaat boven mijn petje maar heb zo een bestandje nodig.

Dat blad zit niet in je voorbeeld, wel koppelingen naar niet bijgevoegde bestanden.

Je zoekt waarschijnlijk iets met de functie AANTALLEN.ALS of SOMPRODUCT maar zonder een goed voorbeeld moet je zelf uitvogelen hoe deze werken.

Deze voor G6:
Code:
=AANTALLEN.ALS('Resultaten 2020'!$A$2:$A$100;B6;'Resultaten 2020'!$D$2:$D$100;"Aanwezig")
De namen moeten op beide tabblad wel overeen komen. Op het ene blad staan de achternamen er ook (nog) bij...

De namen zijn gelijk op het origineel.
Jouw formule werkt. Ik ga dit nu eens goed bestuderen.:p
Dank je wel. Hopelijk kan ik nu verder voor het vervolg en doortrekken.

Mag ik nog eens vragen waar je verwijzing zit naar de twee verschillende werkbladen of welk teken ? Dit is nu nog niet duidelijk. Ik wil niet klakkeloos kopiëren maar het ook begrijpen.

Laatst bewerkt:
De formule staat op een tabblad, daar hoeft niet apart naar verwezen te worden. De verwijzing naar het andere tabblad is alles waar 'Resultaten 2020'! voor staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan