• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vanuit 1 werkblad overzetten naar een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

abreukel

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Ik heb een lijst met items. Ik wil alleen de gekozen items (dus waar je aantal dagen en aantal stuks invult) naar een ander blad gekopieerd hebben. Maar dan niet alle kolommen. Kolom K en M (kosten en totale kosten wil ik niet mee laten kopieren. heeft iemand een goede macro hiervoor. Kopieren door te klikken op een figuur (opdrachtknop mag natuur lijk ook..)

Alvast bedankt mijn excel kennis is hiervoor echt te beperkt.

Groet

Bijlagen

Ik heb een lijst met items. Ik wil alleen de gekozen items (dus waar je aantal dagen en aantal stuks invult) naar een ander blad gekopieerd hebben. Maar dan niet alle kolommen. Kolom K en M (kosten en totale kosten wil ik niet mee laten kopieren. heeft iemand een goede macro hiervoor. Kopieren door te klikken op een figuur (opdrachtknop mag natuur lijk ook..)

Alvast bedankt mijn excel kennis is hiervoor echt te beperkt.

Groet

Gaat het om de rijen waarvan in de I en J-kolom een getal groter dan 0 is ingevuld?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb niet zo eetweedrie een pasklare oplossing, maar het mooiste zou zijn als je Blad1 opend de gegevens opnieuw worden opgebouwd.
1. Verwijderen alle bestaande gegevens
2. Zoeken in Rental naar de rijen waarvoor kolom "R"de waarde 1 heeft.
3. Voor deze rijen een copie maken naar Blad1.

Stap 1 zou ik altijd doen omdat er nog wel wat wizjigingen kunnen plaatsvinden in Blad "Rental".

Als ik even tijd heb (zie mijn handtekening) dan zal iker naar kijken.
Misschien heeft iemand anders een oplossing in deze richting.

Wim

Beste Roncancio,

Kolom I & J worden in kolom R als uitkomst gerekend. Als R = 1 dan deze regel kopieren naar Blad1 maar dan excl. de kolommen K & M.

Ik heb niet zo eetweedrie een pasklare oplossing, maar het mooiste zou zijn als je Blad1 opend de gegevens opnieuw worden opgebouwd.
1. Verwijderen alle bestaande gegevens
2. Zoeken in Rental naar de rijen waarvoor kolom "R"de waarde 1 heeft.
3. Voor deze rijen een copie maken naar Blad1.

Stap 1 zou ik altijd doen omdat er nog wel wat wizjigingen kunnen plaatsvinden in Blad "Rental".

Als ik even tijd heb (zie mijn handtekening) dan zal iker naar kijken.
Misschien heeft iemand anders een oplossing in deze richting.

Wim

Zoals belooft heb ik wat tijd kunnen vinden zonder te rusten.

Zie mijn oplossing in de bijlage. Ik heb een deeltje van jouw oorspronkelijke betand genomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan