• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Mijn vraag is een beetje lastig. Hoop dat ik goed kan omschrijven.

We hebben op kantoor een Facilitaire Informatie Systeem. Dit om zelf kamers te reseveren.

Nu heb ik een lijst in Excel (zie bijgevoegd bestand (is een klein gedeelte van het originelen bestand)). Maar als mensen koffie er bij hebben gereserveerd komt dit in de Kolom E. er meerdere keren te staan.

Dus de echte reservering, plus alles wat ze erbij nemen. Beamer, koffie enz enz.

Dit zet hij in de volgende regel eronder. Nu wil ik graag dat hij maar alles 1 keer neer zet.

Dus komt een nummer in Kolom E meerdere keren voor dat hij op 1 na alles verbergt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Laatst bewerkt:
Via een filter kun je zien wat je wilt
Is dit wat je bedoelt?

Bijlagen

Helaas werkt een filter

Helaas werkt een filter niet.

Dit is maar een klein gedeelte van het bestand. Het echter bestand heeft meer als 3.000 regels.

Ik zoek dus iets wat in 1 keer 3.000 gegevens in Kolom E nakijkt en alles wat er meer als 1 keer in staat verbergt.

Met een filter moet ik alle gegevens in Kolom E, 1 voor 1 aflopen.

Mijn vraag is een beetje lastig. Hoop dat ik goed kan omschrijven.

We hebben op kantoor een Facilitaire Informatie Systeem. Dit om zelf kamers te reseveren.

Nu heb ik een lijst in Excel (zie bijgevoegd bestand (is een klein gedeelte van het originelen bestand)). Maar als mensen koffie er bij hebben gereserveerd komt dit in de Kolom E. er meerdere keren te staan.

Dus de echte reservering, plus alles wat ze erbij nemen. Beamer, koffie enz enz.

Dit zet hij in de volgende regel eronder. Nu wil ik graag dat hij maar alles 1 keer neer zet.

Dus komt een nummer in Kolom E meerdere keren voor dat hij op 1 na alles verbergt.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Beste,

Ik zie in E kolom bij een id verschillende nummers oplopend, is het de bedoeling dat je de keuze maakt en dat bv bij Res 493 alleen op laatst het nr 056 staat?

JTMT

Beste,

Ik zie in E kolom bij een id verschillende nummers oplopend, is het de bedoeling dat je de keuze maakt en dat bv bij Res 493 alleen op laatst het nr 056 staat?

JTMT

Als je in het bestand kijkt zie je bijvoorbeeld 3x R1130 staan. Hier heb ik er maar 1 van nodig. Namelijk degene met het meeste aantal dus in dit geval 12. Als het een paar honderd regels zou zijn kan ik het nog wel handmatig doen maar het grote bestand heeft meer als 11.000 regels.

Dat is dus eigenlijk de bedoeling

Beste Kramer,

Komt dit in de richting van wat jij bedoelt?

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Gregor,
Op deze manier kan het , het is even werk de formules naar beneden copy en een paar kolommen bijzetten.
Verbeterde bijlage

JTMT

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan