Gegevens vergelijken afkomstig uit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

novie68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2013
Situatie:
Wekelijks verkrijg ik (excell) listings met gegevens over te spelen sportwedstrijden (datum, uur, plaats).
Wekelijks dien ik deze te vergelijken met de vorige versies teneinde wijzigingen van speeldatum, uur, plaats te kunnen detecteren.
Erg tijdrovende bezigheid!

Ik kan deze gegevens importeren in access en vroeg mij af of access deze vergelijking niet voor mij kan uitvoeren.
Het is dus de bedoeling dat ik, uit de recentste listing, enkel deze gegevens krijg die gewijzigd zijn tov de vorige.

Graag enige hulp terzake!

Dat kan vermoedelijk wel. Veel meer kan ik er niet van zeggen, want dan heb ik een voorbeeldbestandje nodig.

Kwestie van de database eerst comprimeren, en dan zippen. Vervolgens kun je de bijlage uploaden.

Strings maken van relevante deel records en die met elkaar vergelijken ?

Hoi,

Wellicht werkt het volgende "principiep" :

Je hebt dus 2 tabellen, elk met records met de volgende gegevens : (datum, uur, plaats).

Maak dan van beide - en apart van elkaar - één lange string variabele per record ( evt. via een query met een extra "maak veld" ):

Dim strWedstrijdVooraf As String
Dim strWedstrijdAchteraf As String
strWedstrijdVooraf = datum & uur & plaats 'uit de ene tabel
strWedstrijdAchteraf = datum & uur & plaats 'uit de andere tabel

Vervolgens filter je eruit die records waarbij geldt :

strWedstrijdVooraf <> strWedstrijdAchteraf 'dus het ene IS NIET GELIJK AAN het andere

Enfin, hoop dat je met deze "prinipe gedachten" iets kunt ?

Mvg,

HH

Lijkt mij niet zo'n handige tip. Je moet, wat mij betreft, je wedstrijdgegevens wel in één tabel houden. Datum + uur determineert namelijk al wat de voorlaatste wedstrijd is. Die kun je met een query dus prima opzoeken. Nogmaals: een voorbeeldje doet wonderen...

Als je de gegevens zo wilt inlezen in een database, heb je een groot probleem, want deze layout is totaal niet geschikt voor een database. Heb je geen Access voorbeeldje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan