Hallo
Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen maar kom er niet uit.
Ik heb wel enige kennis van formules en visual basic maar niet heel veel.
Ik heb het volgende probleem en wil het graag oplossen met een macro
Ik heb een excel bestand dat elke 5 seconden data binnenkrijgt in cel B1 B2 en C1 C2
De data begint altijd met 0.01 en dan 0.02 en loopt steeds verder op, achter het getal komt een naam te staan die bij het getal hoort, dit kunnen wel 20 of meer namen zijn.
Nu wil ik dus dat elke unieke naam die in C1 voorkomt word opgeslagen ergens in dezelfde sheet en achter de opgeslagen naam een 1 komt te staan.
Als de naam vaker terug komt in C1 dan moet bij de opgeslagen naam 1 bij op tellen.
Het uiteindelijke doel is dus dat ik kan zien hoeveel verschillende namen er zijn geweest en hoevaak dezelfe naam is geweest.
Zie bijlage voor voorbeeld
Als er onduidelijkheden zijn hoor ik het graag.
En alvast bedankt voor het meedenken.:thumb:
Groet Newbie99
Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen maar kom er niet uit.
Ik heb wel enige kennis van formules en visual basic maar niet heel veel.
Ik heb het volgende probleem en wil het graag oplossen met een macro
Ik heb een excel bestand dat elke 5 seconden data binnenkrijgt in cel B1 B2 en C1 C2
De data begint altijd met 0.01 en dan 0.02 en loopt steeds verder op, achter het getal komt een naam te staan die bij het getal hoort, dit kunnen wel 20 of meer namen zijn.
Nu wil ik dus dat elke unieke naam die in C1 voorkomt word opgeslagen ergens in dezelfde sheet en achter de opgeslagen naam een 1 komt te staan.
Als de naam vaker terug komt in C1 dan moet bij de opgeslagen naam 1 bij op tellen.
Het uiteindelijke doel is dus dat ik kan zien hoeveel verschillende namen er zijn geweest en hoevaak dezelfe naam is geweest.
Zie bijlage voor voorbeeld
Als er onduidelijkheden zijn hoor ik het graag.
En alvast bedankt voor het meedenken.:thumb:
Groet Newbie99