hallo,
Hier zijn meerdere oplossingen voor. Ik heb voor de simpele variant gekozen om in het eerste tabblad een vert.zoeken te plaatsen die nagaat of de eerste waarde in de basis voor komt in het tabblad brugstaat. cel B1 = =ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A1;brugstaat!$A$1:$A$10000;1;ONWAAR));"x";"")
Bij een Error laat ik het dit zien als de letter "x", anders een spatie. Copieer de formule zo vaak door naar beneden als noodzakelijk. Zorg wel dat de zoekrange in het tabblad brugstaat goed is (je mag het zoekgebied ook vele malen groter maken dan er werkelijk getallen in de range staan, bv A1:a10000). Op deze manier is hij futureproof.
In het tabblad controle verwijs je keihard naar alle gegevens uit het tabblad basis (kolommen A en B). Copieer hier de formules ook maar ver door naar beneden ivm toekomstige uitbreidingen van de tabbladen basis en brugstaat. Zet er nu een datafilter op en selecteer hier de "x". Zorg er hier wel voor dat de eerste regel in het datafilter uit tekst moet bestaan, zoals cel A1 = Reknr. en cel B1 = wel in basis, niet in brugstaat. Cel A2 verwijst dan naar Basis!A1 en cel B2 naar Basis!B2. Copieer A2:B2 nu maar een eind naar beneden en schakel de functie datafilter in
suc6
Gesus
Ik het tab