• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Op mijn werk wordt op dit moment de uren registratie uit verschillende programma's gehaald. Nu willen ze controleren of er verschil in die programma's zit en de boel dus in 1 sheet naast elkaar zetten. Op zichzelf dacht ik dat dit niet zo moeilijk moest zijn met de functie vert.zoeken maar ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb 2 werkboeken (Per code 2008.xls en TSS 2007 UrenPerCode.xls) nu dacht ik om de eerste (Per code 2008.xls) te gebruiken en de gegevens op te zoeken in de andere met de volgende formule: =ALS(B4<>"";VERT.ZOEKEN(B4;'[TSS 2007 UrenPerCode.xls]VdvUrenPerCode'!$B$2:$C$54;3;ONWAAR);"") maar wat ik ook doe ik blijf #N/B als antwoord krijgen. Is er iemand die ziet wat ik fout doe?
Ik voeg de beide bestanden in een rar file bij.

Bijlagen

eerste snelle blik. Je zoekt in kolom B in het bereik B:C, maar dan moet de waarde uit de derde kolom opgehaald worden. Deze drie dient een twee te zijn, want de eerste kolom is B. Je redeneert vanaf kolom A :-) Klein denkfoutje.

tweede blik. De lijst:
Wagen klaarmaken
Uitruktijd
Rijtijd
Betaalde pauze
Rijdienst
Keertijd
Looptijd
Inruktijd
Wagen wegzetten
Komt niet voor in het bestand "TSS 2007......."

Richard

Laatst bewerkt:
Het was even puzzelen omdat opmaak van de bestanden niet aan elkaar gelijk was.
In bijgevoegd bestand heb ik uit het bestand Per code 2008 de kolommen A, B en D gebruikt en uit het bestand TSS 2007 UrenPerCode alle kolommen.

Ik heb toen vergeleken of de code uit Per code 2008 voor kwam in het TSS bestand, het resultaat hiervan staat in kolom D. Als deze leeg is staat er geen code, komt de code niet voor in het TSS bestand wordt dit aangegeven en komt de code voor dan wordt het aantal uren genoteerd.

Daarna heb ik gekeken of de omschrijving uit het 2008 bestand voor komt in het TSS bestand, het resultaat hiervan staat in kolom E.
De lege velden komen doordat het veld in kolom B dan leeg is.

Hierna heb ik gekeken of niet eventueel de omschrijving TSS bestand anders is dan het 2008 bestand.
Als het vergelijken van de code een aantal uur als resultaat had en de vergelijking van de omschrijving gaf als resultaat dat de omschrijving niet voor kwam dan is de Omschrijving dus anders.
Het ONWAAR komt doordat er in Kolom B niks is ingevuld.

Misschien allemaal onnodige informatie wat ik nu vertaal aangezien je al met formules bezig dus wel het een en ander weet maar goed voor de zekerheid.

Bijlagen

eerste snelle blik. Je zoekt in kolom B in het bereik B:C, maar dan moet de waarde uit de derde kolom opgehaald worden. Deze drie dient een twee te zijn, want de eerste kolom is B. Je redeneert vanaf kolom A :-) Klein denkfoutje.
Richard

Inderdaad heb je het daar bij het rechte eind, ik telde vanaf kolom A en dat had ik eigenlijk moeten weten, het is logisch dat je moet tellen in het bereik wat je aangeeft.

Bedankt voor het wakker schudden :)

Het was even puzzelen omdat opmaak van de bestanden niet aan elkaar gelijk was.

Op het oog lijkt het wel op elkaar maar bij het dieper kijken zie ik ook de verschillen. Om dit gelijk te krijgen wordt het ook behoorlijk puzzelen.

Bedankt voor het op weg helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan