• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verplaatsen in steeds nieuwe kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

mazzel01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2010
Berichten
4
Hoi,
Ik heb een probleem. In een excel bestand wil ik de gevens via een macro knop steeds verplaatsen naar een ander werkblad in steeds een volgende kolom. Maar als ik nieuwe gegevens invul, overschrijft hij natuurlijk de reeds geplaatste. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gegevens steeds in een nieuwe, opeenvolgende kolom geplaatst worden via een makro?
Het bestandje zit in de bijlage
 

Bijlagen

  • proefke.rar
    61,2 KB · Weergaven: 28
Code:
Sub overzetten()
    [B1:B4].Cut Sheets("samenvatting").Cells(1, Columns.Count).End(xlToLeft).Offset(, 1)
End Sub

Wigi
 
mazzel01,

Ik heb de macro van Wigi in de file geplaatst voor je.
 

Bijlagen

  • proefke(EA).rar
    61,9 KB · Weergaven: 26
Bedankt maar mijn kennis is te beperkt om het in een ander bestand te gebruiken

Beste Wigi en Excelamateur,
Bedankt voor jullie hulp maar ik dacht met het voorbeeld zelf aan de slag te kunnen gaan. Helaas lukt dit niet. Vandaar dat ik nu het bestand waar het echt om gaat naar jullie stuur. Het is dus de bedoeling dat de gegevens van werkblad "invulblad" gekopieerd worden in steeds een nieuwe kolom in werkblad "koppelgegevens". Ik krijg dit niet voor elkaar. Zouden jullie mij hier in kunnen helpen. In tablad omnummering staan de cellen van het invoerblad naast de cellen van het blad koppelgegevens waar ze naartoe moeten worden gezet met de bedoeling dat als er een neiuwe berekening wordt gemaakt via de macroknoppen de gegevens in de koppelgegevens worden gezet en de kolom steeds opschuift.
 

Bijlagen

  • Koppelberekening macro.rar
    74 KB · Weergaven: 23
mazzel01

Deze macro kan je gebruiken voor het overzetten van de gegevens, steeds in een nieuwe kolom.

In blad omnummering moet je in kolom B de letter B vervangen door niets (dus verwijderen - die B is toch van geen nut aangezien het steeds om een nieuwe kolom gaat).

Wigi
 
Welke macro?

Beste Wim,
Welke macro bedoel je ij je laatste antwoord?
 
Ik had al een nieuwe macro geschreven, maar die is blijkbaar niet doorgekomen.

Code:
Sub overzetten()

    Dim iKolom As Integer
    
    On Error Resume Next
    
    iKolom = Sheets("koppelgegevens").Cells(2, Columns.Count).End(xlToLeft).Column + 1
    
    For Each Rng In Sheets("omnummering").Columns(1).SpecialCells(2)
        Sheets("koppelgegevens").Cells(Rng.Offset(, 1).Value, iKolom).Value = Sheets("Invulblad").Range(Rng.Value).Value
    Next

End Sub

Wigi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan