• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verzamelen uit 30 bladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter duffa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

duffa

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Hallo,

Ik wil een totaal overzicht maken van een seizoen. Op TotOverzicht wil ik alles verzamelen, op spelers staan alle spelers vermeld.
Op de bladen W01 t/m W30 moeten de gegevens worden ingevoerd. Het aantal gespeelde minuten, doelpunten, kaarten etc. Ook geef ik daarop aan of het C/B/V (competitie, beker, vriendschappelijk) betreft.

Nu zou het moeten kunnen met =als en somproduct maar ik kom er niet uit. Wie kan en wil mij op weg helpen?

Bijgaand het bestand:

Bekijk bijlage B1speel.xlsx

Zet alles in een tabel en ga van daaruit werken. Even een opzetje met een een heleboel hulpkolommen. De doelpunten en de rode kaarten worden nu gevonden het tussenstukje mag je zelf even over nadenken (tel de pipelines). Let er wel op dat er matrixformules instaan deze moet je afsluiten met CTRL + SHIFT + ENTER

Vreemd, kan even geen bestandje uploaden.

Ah nu weer wel.

Bijlagen

VenA, Bedankt voor je hulp en uitleg, ik ga zeker jou methode uitpluizen, maar ik vindt de oplossing van Jean, ik Paul simpeler en is perfect voor het doel.
Jean-Paul, ik was hier niet opgekomen. Maar ik begrijp de functie en zal deze zeker in de toekomst vaker toepassen.
Beide hartstikke bedankt :thumb: heb weer een boel geleerd van deze heren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan