• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens verzamelen van meerdere werkbladen op totaal overzicht

• Onderwerp starter Onderwerp starter sb17
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leo

Dank voor je aanvulling toch zijn er nog datums die de boel verstoren, en wel die datums die zijn ingevoegd bij een transaktie uitsplitsing. Maar alleen degenen die uit het omgevormde csv bestand komen. In de bijlage kun je zien als je iets uitsplitst dat de datum geheel links komt te staan en het lijkt of excel er dan geen datum in herkent. Moet wellicht in de Private Sub cmdOkenUitsplitsen_Click() de datum notatie veranderd worden in de uitsplits vakken? Volgens mij wordt dit nu : .Range("b" & ActiveCell.Row).Value = Me.txtGeselecteerdeTransaktieDatum. Moet er ook een format dd-mm-jjjj bij? o.i.d.

Siebe

Bekijk bijlage Proefbestand sb17 L8 sb 17.xlsm

Siebe,

bij mij worden die wel als datums behandeld, maar inderdaad de weergave was anders en stonden
ook links zoals je opmerkte, in deze is dat verholpen.

aanpassingen in userform initialize en button ok en uitsplitsen
wat ik veranderd heb in beide kan je nazien, heb er opmerkingen rond gezet.

mvg
Leo

Bijlagen

Leo en andere helpers,

Het lijkt nu goed te werken met de datums die gegroepeerd kunnen worden in de draaitabel, allemaal vooreerst bedankt.

Siebe

Uitzonderingen in op te halen gegevens

Beste helpers,

Gebruik nu deze code om gegevens van werkbladen met naam van 3 tekens te verzamelen op werkblad [Totaal Overzicht]

Code:
Sub MakeTotalOverView()
        With Application
            .ScreenUpdating = False
            Sheets("Totaal Overzicht").UsedRange.Offset(1).ClearContents

For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
                If Len(sh.Name) = 3 Then
                    lastrow = sh.Range("b" & Rows.Count).End(xlUp).Row
                    If lastrow > 8 Then
                        sh.Range("b8", "o" & lastrow).Copy Destination:= _
                        Sheets("Totaal Overzicht").Range("a" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(3, 0)
                    End If
                End If
            Next sh
            .Goto Sheets("Totaal Overzicht").[A1]
            .CutCopyMode = False

End With
    With Sheets("Totaal Overzicht")

Sheets("Totaal Overzicht").Range("a:a").NumberFormat = "dd-mm-yyyy"
    End With
   ScreenUpdating = True
End Sub

Dat werkt opzich goed maar is het mogelijk om gegevens die een bepaalde celkleur hebben niet mee te verzamelen?

Graag zou ik de gegevens met de celkleur van cel P1 in [Totaal Overzicht] uitsluiten.

Weet iemand hoe ik dit doe??

Siebe

Volgens mij haal je wat draadjes door elkaar waar je mee bezig bent. Dus zorg eerst even dat er wat logica te vinden is.

Beste V en A,

de bedoeling is om bepaalde gegevens van bijv maand jan niet mee te verzamelen om dat dit bijv overlopende posten van vorig jaar zijn. Omdat er geen kolom is waar dit kan worden aangevinkt wou ik dit doen middels celkleur begrijp je mijn bedoeling?

Siebe

Tja, de voorbeeldjes gaan over een andere vraag van jou. (Data splitsen) en dat maakt het er niet duidelijker op.

Loopt idd beetje door elkaar, maar is in totaal bij mij weer 1 bestand met meerdere opties, waaronder transaktie uitsplitsen op een maand werkblad en data verzamelen vanuit maand bladen naar Totaal Overzicht. Dit topic was geopend met onderwerp 'gegevens verzamelen van meerdere werkbladen op totaal overzicht'. Omdat de transaktieuitsplitsing niet geheel vlekkeloos verliep had dit weer gevolgen voor de data verzameling, vandaar dat ik die link had gelegd.

Deze vraag is dus volgens mij 'on topic'.

Handel dan eerst al je andere openstaande vragen af. En plaats een voorbeeld dat relevant is. 't is maar een idee.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan