• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens voorwaardelijk kopieren, denk ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandermi

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Berichten
5
Hallo,
Ik ben met een geautomatiseerd cijferlijstje bezig en ik kom er niet uit.
Alle cijfers uit de werkblad rapportcijfers, presenteer ik individueel op werkblad kind 1. Uiteraard wil ik dit ook voor kind 2. Als ik dan het werkblad van kind 1 kopieer en opsla als kind 2, moet ik alle verwijzingen handmatig veranderen.
Ik wil zo graag dat Excel automatisch kijkt in de cel die bij het betreffende (Kind 2) hoort.

Hulp is zeer gewenst!!
 

Bijlagen

  • Cijferlijst helpmij.xlsx
    88,7 KB · Weergaven: 23
Je hebt rechtstreekse verwijzingen.

Zoals in cel K13:
Code:
=Rapportcijfers!P4
Verander dat in:
Code:
 =VERT.ZOEKEN(A1;Rapportcijfers!B1:P33;15;0)

Zo hoef je alleen cel A1 aan te passen om welk kind het gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet zo handig met de functies in Excel. Kun je uitleggen waar de formule uit opgebouwd is?
Excuus voor mijn onwetendheid...
 
Dan is de onwetendheid er ook van de sneltoets F1.
Daar staat een duidelijke uitleg over Vert.Zoeken of VLookUp.
 
Excuus voor mijn onwetendheid

Advies je van mijn kant
Als je aan zoiets begint begin dan klein dus met minder tabbladen dat maakt alles een stuk overzichtelijker.
Dus in plaats van 20 tabbladen met verschillende vakken, begin met 1 tabblad met 1 vak.

Zorg dat deze klopt zoals je het wilt en daarna kun je het heel snel kopiëren voor de andere vakken.
 
Harry,

Zoals ik het nu begrijp kijkt vert.zoeken in cel A1 van het tabblad Rapportcijfers. Daarbij kijkt excel in de tabelmatrix van B1 naar cel p33, vervolgens wordt die waarde in de 15e kolom gezet, als onwaar...
Ik heb A1 vervangen door Kees. Dan krijg ik een waarde van 6,75. Deze waarde zou 5,5 moeten zijn. Wat doe ik fout?
 
Ik denk dat ik eruit ben...
De waarde 15 is de 15e kolom van de tabelmatrix. Ik heb die nu veranderd naar 3 - 4 en 5 en de juiste waarden komen op de goede plek.
Harry, dank!

@popipipo; ik ga eerst klein prutsen...
 
Zoek je zoiets?
 

Bijlagen

  • Cijferlijst helpmij (1).xlsx
    91,6 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan