gegevens weg na Analyse en Herstel outlook 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Wie O Wie kan mij helpen. ??

Na het verwijderen van de virusscanner NOD32 kreeg ik bij opstarten Outlook 2003 een melding dat bestand c:\nod32\emon.dll niet kon worden geladen. Outlook 2003 gaf de tip om in het help menu de optie Analyse en Herstel te gebruiken. Daar heb ik toen optie " Mijn aangepaste instellingen negeren en de standaard instellingen herstellen " gekozen. Na deze actie vroeg hij om de Office 2003 cd en e.e.a werdt hersteld. Tot mijn grote schrik zag ik dat al mijn mails en contactpersonen verdwenen waren. I heb al diverse keren geprobeert om het systeem te herstellen maar tot nu toe zonder resultaat. Telkens systeemherstel niet mogelijk.

Ik hoop dat er een manier is om mijn mails terug te krijgen want deze zijn zeer waardevol voor mij. Het kan toch niet zo zijn dat outlook zomaar al je mails en instellingen verwijderd ?? Ik heb ook gezocht naar de pst file, maar zonder succes.

Wie o Wie kan mij helpen ????

Hoi,

Normaal wordt het bestand OUTLOOK.PST bij een hersteloperatie niet gewist.
Met welke Windowsversie wordt gewerkt?

Hoi,

Normaal wordt het bestand OUTLOOK.PST bij een hersteloperatie niet gewist.
Met welke Windowsversie wordt gewerkt?

Ik werk met Windows XP en heb met de zoekfunctie naar *.PST laten zoeken. Er werder echter 2 PST bestanden gevonden welke ik onder een andere naam opgeslagen aangezien ik enige maanden geleden handmatig een backup heb gemaakt middels de functie exporteren naar pst bestand.

Ik vind het alleen zo vreemd dat een actie welke zo ingrijpend is en zoveel schade aanricht, zo makkelijk te benaderen is via enkele muisklikken in de bovenbalk. Kinderen zouden op die manier onbedoeld veel gegevens kunnen wissen.

Ehh ... is je vraag nu eigenlijk beantwoordt, of niet ..... ?

Ehh ... is je vraag nu eigenlijk beantwoordt, of niet ..... ?

Nee, ik heb alleen aangegeven welke windowsversie ik gebruik. De backup waarover ik schreef is van enkele maanden terug, maar is geen recente backup.

Ik ben dus nog steeds al mijn gegevens, mails en contacts kwijt en daar heb ik goed de balen van. Volgens internet zijn er velen die met dit probleem zitten, maar niemand heeft mij tot nu toe een oplossing kunnen bieden. Wellicht weet jij het antwoord ???
Zo ja, bij voorbaat alvast geweldig bedankt !!!

Hoi,

Ik geloof niet dat je het goed begrijpt eerlijk gezegd.

Alle gegevens die je zelf in Outlook hebt staan worden - alle vele versies van outlook lang - in één bestand opgeslagen: OUTLOOK.PST
Dus niet alleen je mails, maar ook contactpersonen, verzonden mail, notities, agenda-items etc.

De map waarin dit bestand wordt geplaatst is onder Windows XP:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
en onder Vista:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Eigen gegevens, dus ook dit bestand, worden in de regel niet verwijderd of gewijzigd bij een systeemherstel, tenzij je een complete nieuwe installatie (recovery) pleegt.
Wél kan de locatie - voordat analyse en herstel werd toegepast - waar het pst-bestand stond in het verleden gewijzigd zijn. En deze standaardlocatie (zie boven) wordt bij een hersteloperatie weer 'terugggezet' (de 'fabrieksinstelling' zogezegd)

Dit betekent kortom, dat het pst-bestand er nog wél is, maar dat het op een andere dan de standaardlocatie kan staan.

Succes

Hoi,

Ik geloof niet dat je het goed begrijpt eerlijk gezegd.

Alle gegevens die je zelf in Outlook hebt staan worden - alle vele versies van outlook lang - in één bestand opgeslagen: OUTLOOK.PST
Dus niet alleen je mails, maar ook contactpersonen, verzonden mail, notities, agenda-items etc.

De map waarin dit bestand wordt geplaatst is onder Windows XP:
C:\Documents and Settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
en onder Vista:
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Eigen gegevens, dus ook dit bestand, worden in de regel niet verwijderd of gewijzigd bij een systeemherstel, tenzij je een complete nieuwe installatie (recovery) pleegt.
Wél kan de locatie - voordat analyse en herstel werd toegepast - waar het pst-bestand stond in het verleden gewijzigd zijn. En deze standaardlocatie (zie boven) wordt bij een hersteloperatie weer 'terugggezet' (de 'fabrieksinstelling' zogezegd)

Dit betekent kortom, dat het pst-bestand er nog wél is, maar dat het op een andere dan de standaardlocatie kan staan.

Succes

Dag Teun,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Maar ik begrijp goed wat je bedoelt, wat daar had ik zelf ook al rekening mee gehouden. Maar, mocht dit het geval zijn dan had het bestand toch gevonden moeten worden met de functie " Zoeken van bestanden en mappen " in de verkenner ??
In mijn geval heb ik alle harddisks onderworpen aan deze zoekactie en enkel 2 pst bestanden gevonden welke enige maanden geleden hadmatig aangemaakt zijn.
Het lijkt er dus op dat die functie Analyse en Herstel dit bestand verwijderd heeft. :(

Ik heb op mijn werk ook reeds deze vraag bij onze afdeling ICT neergelegd, en zij hebben ook geen verklaring voor dit probleem. Wel heb ik met deze melding wat paniek gezaaid, aangezien er nu een manier wordt gezocht om deze optie te blokkeren om te voorkomen dat mensen onbewust gaan zitten knoeien.

Maar ik heb mijn bestanden nog niet terug. Mocht de enige mogelijkheid zijn geweest dat het bestand verwijderd is, dan is het toch te laat omdat unerase niet meer uitgevoerd kan worden. Ik heb om mijn pc al weer nieuwe instelllingen in outook gemaakt zodat ik mijn huidige mail weer binnen kan halen en mijn werkzaamheden weer voort kan zetten.

Mvrgr. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan