• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens wegschrijven/kopiëren naar apart blad en opslaan als apart document

Status
Niet open voor verdere reacties.

arierood

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Goedenacht:),
Mij is gevraagd om na te denken over een servicebonnensysteem. Ik heb een eerste opzet gemaakt, zie bijgaand. Ik zou het zeer waarderen als jullie experts bij gelegenheid mij een beetje op gang willen helpen/willen meedenken. De vragen staan in het bestand vermeld.
Gr. Arie
Bekijk bijlage servicebon.xls

Rudi, Ik ga hier vanavond verder mee en kom wellicht nog terug met enkele vragen. Voor nu heel erg bedankt, ziet er prima uit. Gr. Arie

Bijscholingsvraagje aan beiden :

Hoe kan men de scroll area inkrimpen of uitbreiden.
m.a.w. waar staat de ruimte van de scroll area gedefinieerd ?
Met dank.

Beste verluc ;)

Bij een gewone gegevensvalidatie is dit altijd 8 en kan niet veranderd worden.
Bij een besturingselement kan dit wel.
Ga naar eigenschappen en bij ListRows kan men dit aanpassen.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dit kan je instellen bij bv het openen v/h bestand
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Sheets(1).ScrollArea = "A1:P43"
End Sub

Rudi,
Ik heb eea aangepast:o, zie bijgaand bestand.
Is het mogelijk om de servicebon, gelijktijdig met het registreren en opslaan, uit te printen en is het mogelijk om daarna de ingevulde witte vlakken te schonen? Dit alles als het kan onder 1 knop?
Weer heel veel dank verschuldigd! Gr. Arie
Bekijk bijlage Servicebon(1).rar

Akkoord, Warme Bakkertje, dit ken ik, maar het is mij erom te doen iets bij te leren met deze werkwijze om een scroll area te bepalen.

Rudi,
Weer hartstikke goed! Mag ik je nog twee vragen stellen (dat komt er van als je zo goed wordt geholpen:D).
Is het mogelijk om het tabblad van de opgeslagen bon dezelfde naam (dus het nummer) mee te geven?
Is het mogelijk om de macro uit de opgeslagen bon te verwijderen, zodat bij het openen niet meer naar "macro's inschakelen" wordt gevraagd. Het nog aanwezige script heeft geen functie meer. Ik wil in de datum geen =vandaag() gebruiken, omdat die datum meeloopt als de bon later wordt geopend.
Weer bedankt voor de moeite. Gr. Arie

Rudi,
Hij geeft een foutmelding, zie bijlage. De witte velden worden niet geschoond en de gekopieerde bon wordt als nieuwe map geopend en niet opgeslagen. Doe ik iets niet helemaal goed:o? Gr. Arie
foutmelding.jpg

Zijn dit vragen voor helpmij.nl of voor gratissoftwareontwikkeling.nl ?

oeps. Vergeten te zeggen dat je in je VB-Editor bij Extra >> Verwijzingen Microsoft Visual Basic for Applications Extensibility 5.3 moet aanvinken alvorens de macro te gebruiken

Ik leer elke keer van de aanwijzingen, probeer een zo kant en klaar mogelijk begindocument te maken en vind het elke weer super dat ik op weg word geholpen (en soms verder). Mijn collega's hebben me gevraagd om over een servicebonnensysteem na te denken en ik vind het leuk om de collega's te helpen, net zo als ik hoop dat de forumleden het ook leuk vinden, toch? Ik vind de opmerking van snb dan ook behoorlijk misplaatst.
Rudi, ik stuur nog een bijlage mee met een foutmelding, heb aangevinkt wat je hebt aangegeven, maar het resultaat blijft hetzelfde als bij de vorige foutmelding:o
Gr. Arie
foutmelding2.jpg

Welke versie draai je ? Heb je mijn bestand al eens gedownload en van daaruit de macro gedraaid ?

Rudi,
Heb het bestand opgeslagen en van daaruit geopend. Ik heb versie 2003. De foutmelding blijft komen.

Heb in de loop van de avond verder zitten zoeken en uitproberen en heb de kalender er uitgehaald en een stukje code tussengeprakt die de juiste datum blijft weergeven. Heb de layout onderin ook aangepast, omdat de vakken daar toch voor het grootste deel handmatig moeten worden ingevuld, zodat alleen de knop als enige shape wordt gewist. Zoveel had ik intussen al wel geleerd.
Wat ik nog niet heb kunnen vinden is een stukje code om òf de tab de naam van cel H4 mee te geven (tevens documentnaam) òf, als dit niet mogelijk is, de tab niet zichtbaar te laten zijn. Nu staat nog als tabnaam in de opgeslagen kopie "nieuwe_servicebon". Dat werkt verwarrend en dat wil ik voorkomen.
Gr. Arie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan