• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens werkblad automatisch boeken in tweede werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

shalhevet

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hey hoi,

Hier was ik weer :-)

Ik ben bezig met een bestand voor uren registratie. De bedoeling is dat per week worden de uren genoteerd op een werkblad zodat ze aan de opdrachtgever overhadigd kunnen zijn.

Daarnaast voor eigen administratie wil ik een maandelijks overzicht hebben.

Nu heb ik het bestand gemaakt maar weet ik niet hoe ik de gegevens van de week werkblad automatisch kan laten komen naar de maand werkblad.

Iemand een idee?

Zie bijlage voor een voorbeeld bestand.Bekijk bijlage Voorbeeld urenregistratie.xls

Personlijk zou ik voor een andere opzet kiezen. Denk hierbij aan een tabelvorm om vervolgens dmv een draaitabel je overzichten te genereren.

Met deze formule:
PHP:
=VERSCHUIVING(INDIRECT("week"&$B$23&"!C25");RIJ()-24;KOLOM()-3)
lukt het ook wel. Let er wel op dat je geen spaties in de tabnamen hebt staan! En dat je
PHP:
$B$23
en
PHP:
;RIJ()-24
per week moet aanpassen.

Bijlagen

Hey VenA,

Hartelijk dank :-)

Zover gaat mijn kennis van Excel niet, hahaha. Ik weet niet eens wat de funtie draaitabel is, laat staan waarom deze een betere optie voor mij zou zijn.

Ben al lang blij dat ik zover kom en dat ik jullie hulp kan gebruiken. Maar als je zin hebt om even uitleg te geven waarom een draaitabel een betere optie is lees ik het graag.

In ieder geval bedankt voor de moeite tot zover!

Ik kom op deze manier ook nog niet helemaal, waar verwijst de RIJ()-24 naar toe? ik probeer het aan te passen voor de andere weken maar kan niet vinden waar de cijfer 24 naartoe verwijst en weet dus niet naar welke cijfer moet ik het aanpssen. Nee, sorry, ik was weer te snel... bij nader inzien zie ik wel waar deze verwijzing naar toe gaat en kan ik het ook aanpassen voor de rest van de weken. Sorry :-)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan