Gegevens wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSvennie

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Berichten
183
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil mijn computer helemaal wissen, behalve mijn besturingssysteem. Het enige probleem is dat ik geen installatie-cd heb van windows xp. Is er dan een mogelijkheid dat ik alle andere gegevens wel kan wissen??

Mvg,

MrSvennie
 
Hoi....

Dan zal je alles 'handmatig' moeten doen.Aan jou of het veel werk is.
Wil je een schone installatie of is die bedoelt voor verkoop?
Waarom dan niet een cd lenen of downloaden en xp er opnieuw opzetten?
Of zit er een recovery op het systeem?
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou dan was dan zou ik een cd lenen (van dezelfde xp versie)en dan gewoonweg een nieuwe installatie doen.Met je eigen key.
Tenzij je dus een recovery hebt waarmee je dus alles kan terug zetten vanf fabriek.
 
Hoe weet ik of ik een recovery heb? Moet dat op de pc staan of op een cd?
 
Afhankelijk van welk merk type uitvoering etc heb je bij aankoop van dit systeem in je boekje kunnen lezen of er een recovery partitie opstaat(die je dmv bijv functietoetsen kan activeren)ofwel dat je zelf cd's had moeten branden.
 
In jou geval zou ik:

a) alles in alle partities (behalve de systeem partitie) deleten.
b) op de systeem partitie de temp map en de temporary internet files deleten.
c) de systeem partitie compressen.
d) met behulp van CCCleaner alle lege ruimte schonen en ook de in de MFT de vrije ruimte laten schonen.
 
Yep, en dan natuurlijk ook 'Mijn documenten' en alle mappen daabinnen.
 
Als ik jou was(en je bent nog niet achter het wel of niet recovery gekomen)een cd lenen bij iemand en gewoon een schone installatie doen.Schoner voor verkoop kan je het niet hebben.(of killdisk maar ja dan moet je ook een nieuwe instal doen)

Kijk eens bij je schijfbeheer of er een recovery partitie op staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan