• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter coma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Hallo,

Ik heb een planning gemaakt. Deze planning is voor 1 week. In die week kunnen er voor elke dag examens gepland zijn. Aan elk examenmoment is 1 leerling, 1 docent en 1 tijdstip gekoppeld. Van deze planning heb ik er meerdere op 1 werkblad staan. Ik heb 4 van die werkbladen. Ik heb een voorbeeld bijgevoegd van 1 planning.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om van 1 docent alle tijdstippen met de bijbehorende leerling eruit te vissen. Filteren werkt niet aangezien er meerdere kolommen zijn.
Nu ik het zo typ zit ik me af te vragen of ik iets onmogelijks vraag...........:o

Bijlagen

Mag het ook met een logische opzet? Zet al je data in een tabel.

In het bestandje heb ik een aantal tabjes toegevoegd. De tab 'Lijsten' is de basis voor het vullen van de tab 'Database'. In de tab 'Database' staat een tabel waarin je de gegevens in kan voeren. Uit luiheid en voor het gemak heb ik drie kolommen A, B en C in de tabel gezet waardoor het zoeken in de tab 'Examen' met een eenvoudige formule op te lossen is. Deze drie kolommen kan je verbergen.

In de tab 'Examen' kies je in B1 een examen en in E1 vul je het weeknummer in.

Het voordeel is dat alle gegevens netjes verzameld zijn in een tabel en je obv van deze tabel heel makkelijk overzichten kan maken. Het nadeel is dat je even moet wennen aan de invoer.;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Top!

:thumb:Inderdaad erg logisch, zoiets zou ik echter zelf nooit gemaakt kunnen hebben... Het inplannen van de examens is nu wat minder makkelijk omdat ik zo geen overzicht heb maar da´s gewoon wennen inderdaad. Een vraagje nog, zou je er ook in de lijst de klas bij willen zetten? Mij lukt het niet :o

Bijlagen

da's snel! bijna geweldig :D. ik zou graag op tab "examen" op klas willen kunnen filteren. Ik weet nu dat niets onmogelijk is maar vind mezelf wel erg onbescheiden nu... :(

Bekijk de formule eens die ik net heb toegevoegd. Deze kan je natuurlijk ook gebruiken op je tab 'examen'

toevoegen gelukt

Ik heb op tab examen verwezen naar de tab database kolom I. Zover gelukt. Daarna gefilterd in kolom B op klas. Alles werkt nog. Echter het 2e gedeelte vanaf rij 37 wordt dan niet gefilterd. Toen dacht ik ook zo'n keuzelijst boven in beeld te maken als oplossing maar dan moeten de formules in rij 4 t/m 67 ook aangepast worden. Daar waag ik me niet aan.
Dus mijn vraag is of het mogelijk is een keuzelijst te maken voor de klas en voor de docent.:o

Bijlagen

Het werkt vaak wat beter als je het juiste bestandje bijvoegt. Wat is dit voor extensie .xlsc.xlsb?

Maak van je ochtend- en middagprogramma twee tabellen. Deze kan je dan onafhankelijk van elkaar filteren. Obv een keuzelijst kan ook wel maar dan is er wat VBA voor nodig.

Bijlagen

aan de slag

Hallo VenA,

Ik ben er mee aan de slag gegaan, ben nu de gegevans aan het vullen. Ik krijg een melding op tab Database als ik wat wil invullen bij de kolom examen en docent: "De waarde die u hebt ingevoerd is ongeldig. Een gebruiker heeft de waarden beperkt die in deze cel kunnen worden ingevoerd." Hoe kan ik dat veranderen?

Alweer alvast bedankt!

Je zal eerste in de tab 'Lijsten' de gegevens moeten aanvullen. Vervolgens moet je via namenbeheer de bereiken aanpassen.

Super!

Het werkt, helemaal geweldig! Ik maak 2 bestanden omdat er 2 soorten examens zijn; van 20 en van 50 minuten.
Ontzettend bedankt voor je tijd en de moeite die je genomen hebt,
groetjes,
Conny :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan