• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensbalk, maar dan gebasseerd op 2 waardes (tijdstippen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sky81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2018
Berichten
3
Hallo,

Ik ben bezig met een planbord te maken voor 2 weken.
Nu wil ik de tijd dat afspraak staat visualiseren. Zoiets als 'gegevensbalk' met 'voorwaardelijke opmaak', maar dat is gebaseerd op 1 getal/datum+tijdstip en begint altijd bij linkerkant cel.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd.
In de afsprakenlijst staat dan de begin datum en tijd met einddatum en tijd
dit moet dan in het overzicht komen (rij 30-39 in dit voorbeeld)

een extra toevoeging kan je zien, is dat afspraak 4 dubbel in de lijst staat, deze moet dan 1 keer terug komen in het overzicht bij afspraak 4 waarbij de data elkaar overlappen en dus beide (of zelfs meerdere afspraken) ( in dit geval 16-10 10:00u t/m 28-10 10:00u) weer gegeven word op het overzicht.
als alleen mogelijk is om 1e begindatum + tijdstip en laatste einddatum met tijdstip te gebruiken dan is dat ook goed, ook al zou de tijdsvlakken elkaar niet overlappen ( bv t/m 16-10 10u en volgende afspraak4 vanaf 17-10 15u mag dat visueel 1 geheel worden)

De dagen zijn onderverdeeld in 3 tijdsblokken 0-8u 8-16u en 16-24u
Dat is meer voor de 'Medewerkerstabel' en hoeft niet perse gebruikt te worden in afspraken overzicht.

Alvast bedankt,

Reijer.
 

Bijlagen

  • planning .xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 28
Ik zou een barchart gebruiken en de data in een table stoppen........
 

Bijlagen

  • planning(pcb).xlsx
    24,4 KB · Weergaven: 48
Het is gelukt, bedankt.

Wel met wat kleine aanpassingen.
Doordat barchart niet meeverschuift met huidige datum, heb ik "de datum van planning " - "=vandaag()" gedaan, hierdoor blijft de barchart correct weergeven op de goede datums.
al moet je wel rekening mee houden dat als waarde negatief word, de 'barchart' niet lager dan 0 gaat en dan verloopt de 'bar' t.o.v. actuele eindtijd. Dit is opgelost door resterende tijd als lengte van de 'bar' te nemen.
bron van de lengte van de 'bar' is een "=als()" veld.
 
verder geexperimenteerd.......

@sky81,
De topic is reeds gesloten, maar
Ik heb wat zitten experimenteren om de grafiek wat meer te kunnen tunen.
Met de buttons +1 dag en -1 dag kun je de tijdschaal verschuiven.
Tevens een 2de X-as toegevoegd om de statuslijn op Vandaag() te tonen.
Met de spinner kun je extra regels opnemen in de grafiek (het minimum is gelijk aan het aantal ingevoerde begin en einddatums)
Omdat de tijdschaal steeds 2 weken weergeeft, is het wel mooi om de weekends grijs te kleuren.
Je moet niet gaan schuiven met de grafiek, want dan vallen de tijdschalen niet precies meer boven op elkaar.
Er worden wel macro's gebruikt onder de buttons. Vandaar de extensie .xlsb
Ik ben benieuwd of deze experimenten iets nuttigs toevoegen aan de gewenste functionaliteit.
 

Bijlagen

  • planning(pcb)2.xlsb
    32 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan