• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensbereik draaitabel kunnen aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Allen,

Ik zit met een probleem en kom er in Excel niet uit.

Ik heb een moederbestand waar een analyseblad in verwerkt zit.
Elke week komt er een werkblad in het bestand bij.
Nu wil ik een draaitabel maken die door een invoering van een weeknummer (gele cel) Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsde gegevens uit dat werkblad zijn draaitabel maakt.

Heeft iemand hier een oplossing voor of is een draaitabel hier niet de beste oplossing?

MVG

Bramzzz,
Voor deze bakken info is een draaitabel super en van wat je wilt realiseren zal er wel VBA aan te passen moeten komen.

Ik zou het oplossen door
- Een tabblad te kopieren van een bestaande week en noem dit blad TabelInfo.
- Maak vervolgens een nieuw blad aan met een draaitabel en zet het bereik naar blad Tabelinfo.
- Maak vervolgens je draaitabel op met de info die je gekopieerd hebt.
- Verwijder het tabblad TabelInfo.
- Geef d.m.v. een userformpje aan welke week je wilt zien in een draaitabel.
- Deze userform dupliceert dan het tabblad met betreffende week en noem het gedupliceerde tabblad TabelInfo.
- Zorg dat in je opties van je draaitabel het selectievinkje 'altijd vernieuwen' (ofzo) aan of druk op F9 en hij vernieuwd de draaitabel...

Simpel he ;)
Maar ook op deze vraag zijn er meerdere oplossingen, dit is wat IK zou doen met mijn kennis in Excel en VBA.
Wie weet heeft iemand anders een hele andere en simpelere oplossing...

Laatst bewerkt:
Bramzz,

ik zie geen gele cel in deze bijlage?!?!?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan