• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensbereik van grafiek automatisch laten aanpassen - hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door hetzelfde te doen als ik gedaan heb.
Je zal toch zelf ook wel iets moeten doen, anders ga je het nooit leren.
 
Via Tab Formule - Namen Beheren zie je toch de naambereiken die tot nu toe gemaakt zijn.

Je hoeft enkel hetzelfde te doen voor KOLOM_6 en 7
 
Volgens mij heb ik 'm!

Ik heb daar gekeken, vervolgens nieuw, KOLOM_6 genoemd, daarna Kolom G in z'n geheel geslecteerd, en de formule werkt :)

Maar...
Als ik nu een nieuwe waarde (lees genre) toevoeg aan 2e tab-blad, dan wordt ie niet meegenomen op 3e tab-blad.
Dien ik dan ook een dynamisch bereik vast te leggen op dezelfde manier voor de Genres op 2e tab-blad?
 
Je dient die naambereiken dynamisch te maken om te laten werken als je rijen verwijdert.

Die voorbeeldformules staan er toch ook bij.
 
Ik heb nu Kolom A van 2e tabblad, een dynamisch bereik gegeven, zie afbeelding:
kolom_a.png

Op het 3e tab-blad probeer ik nu de formule in Cel A3 te wijzigen naar =ALS(INDIRECT("'KOLOM_A" & RIJ())="";"";INDIRECT("KOLOM_A" & RIJ())) , maar dat werkt niet.
Wat doe ik verkeerd?

Ik probeer te zorgen dat hetgeen op tab-blad 2 is ingevuld, wordt getoond op tab-blad 3 (incl. als ik iets verwijder of toevoeg op tab-blad 2 in die specieke kolom).
 
Je maakt naambereiken van hele kolommen (>1000000 rijen) dan heeft naambereik geen zin natuurlijk.
Kijk nu eens in #5 daar heb ik in het bijgevoegd bestand de Kolom_1 en Kolom_2 dynamisch gedefinieerd.

Dat kun je toch zo toepassen voor de andere bereiken die je wilt definiëren.
Je hoeft enkel de kolomletters te vervangen.

=ALS(INDIRECT("'KOLOM_A" & RIJ())="";"";INDIRECT("KOLOM_A" & RIJ())) , maar dat werkt niet
vind je het gek? lees eens wat daar eigenlijk staat.
KOLOM_A" & RIJ() = KOLOM_A3 en waartoe moet dit dan verwijzen?
 
Als ik het goed begrijp, dien ik dus =INDIRECT("'% Tracks With Mood per genre'!$G$3:$G" & AANTAL('% TRACKS WITH MOOD PER GENRE'!$G:$G)+2) te gebruiken, maar dan alleen de G te wijzigen naar desbetreffende kolom (en tab-verwijzing naar per_genre)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan