• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensbereik voor printen selecteren via listbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

komeet

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2009
Wie kan mij helpen?

In mijn bestand heb diverse bereiken een naam gegeven, week 1, week 2, week 3 ......
Deze namen wil ik via een listbox kunnen selecteren en dan via een macroknop het celbereik van deze naam laten uitprinten.

Iemand een oplossing !

Ik heb het via een combobox gedaan ( eigen smaak ) bekijk het en werk eventueel bij met een printpreview

Bijlagen

Hoi Daniel,

Dit is niet wat ik bedoel, ik heb voor de duidelijkheid jou testbestand aangepast en de bedoeling uitgelegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zoals je wenst , listbox selecteren > activeren tot de keuze blauw word en dan pas op PRINT week drukken . heb nog maar de eerste 3 weken gedaan

Bijlagen

Bereik uit lijst selecteren in de listbox(blauw kleuren) en dan op knop drukken
Code:
Sub afdrukken()
With ActiveSheet
        .PageSetup.PrintArea = ListBox1.Value
        .PrintPreview
    End With
End Sub

Ben in mijn bestand teruggegaan naar een Combobox, was toch makkelijker.

Ik had de functie van trucker10 aangepast aan de combobox en de printbutton maar mijn volgende vraag was of de code niet in te korten was.
Nou deze verkorte code geef jij warm bakkertje nu aan, echter ik heb listbox vervangen door combobox echter nu werkt dat vervangen niet.

Code:
Sub afdrukken()
With ActiveSheet
        .PageSetup.PrintArea = [COLOR="Red"]Combo[/COLOR]Box1.Value
        .PrintPreview
    End With
End Sub

Wat moet ik aan passen

:DIk heb het gevonden:D

Zie onderstaande code

Code:
Private Sub ComboBox1_change()
With ActiveSheet
        .PageSetup.PrintArea = ComboBox1.Value
        End With
End Sub

ik heb de printpreview verwijderd omdat hij na selectie stopte met het printvoorbeeld in beeld, daarna moest ik teug naar het werkblad of afdrukken selecteren.
Aan de knop "PRINT week" heb ik de macro gehangen om de printpreview af te drukken zonder hem te zien.

:thumb::thumb:Jongens bedankt, mijn bestand werkt perfect zo, nu kan ik hem vergroten naar een logboek van 5 jaar.:thumb::thumb:

Beste komeet , het wordt tijd dat ik eens lees wat er staat in de TS zijn vraag staat . Ik had het helemaal verkeerd voor , waarschijnlijk heb je dat wel gemerkt dat ik zelf een printbereik aanmaakte. Met de hulp van Rudi is dit rechtgezet , deze gaf je de goede hint :thumb:.
Als je tevreden bent mag je de vraag dan opgelost zetten > rechts onder kan je dat .
Suc6 verder

waar kan ik dit vraagstuk op opgelost zetten ????

Bedankt in ieder geval voor je tijd en hulp

GEVONDEN !!

Beste Komeet, de PrintPreview had ik maar toegevoegd om aan te tonen dat het juiste bereik geselecteerd werd. Wijzig je dit in PrintOut dan sla je twee vliegen in één klap nl je bereik wordt geselecteerd en er wordt onmiddelijk afgedrukt dus wordt de knop ook overbodig. Dit is natuurlijk enkel een suggestie, de uiteindelijke keuze blijft uiteraard bij jou.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan