gegevensblad opmaak wijzigen en behouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bospeen

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Wie weet hoe je de opmaak (lettertype, uitlijning) van een gegevensblad kan wijzigen?
Als ik de opmaak bij de eigenschappen wijzig, wordt het gegevensblad toch telkens met een default lettertype etc. getoond.

Ik snap je vraag niet; als ik in een tabel het lettertype verander, blijft dat gewoon staan.

Sorry, ik probeer iets duidelijker te zijn: ik heb een formulier (gegevensblad-weergave) gemaakt, gebaseerd op een tabel.
Als ik de (tekst)eigenschappen van de velden op dit gegevensblad-formulier aanpas, toont Access het formulier toch steeds in een default weergave. Hoe kan je de weergave van zo'n formulier toch wijzigen?

Een gegevensblad weergave is niets meer dan de tabel op het formulier zetten. En de opmaak van een tabel regel je in die tabel, niet in een formulier. Zie kortom berichtje 2 :)

Om volledig te zijn... het gegevensblad-formulier is eigenlijk op basis van een query op een tabel...
Nu heb ik de tabel aangepast, deze heeft bij openen nu lettertype Arial 9. Ook als ik de query open, toont deze de uitslag (in tabelvorm) met lettertype Arial 9. Maar als ik het gegevensblad-formulier gebaseerd op deze query open, wordt ie nog steeds met default lettertype geopend. Moet ik het formulier misschien opnieuw aanmaken?

Blijkbaar werkt het niet bij een query. Boeie :). Persoonlijk snap ik die fascinatie voor de gegevensbladweergave niet; ik vind hem lelijk en onhandig. Als je gegevens doorlopend wilt laten zien, kun je toch veel beter een fatsoenlijk doorlopend formulier maken? Daarin kun je alles wél instellen. En naast de opmaak nog veel meer doen.

Bekend, echter... de gebruikers van mijn systeem hebben allen slechts de beschikking over Access runtime. De uitgebreide en standaard filter- en sorteerknoppen werken hiermee niet op een doorlopend formulier. Vandaar de noodzaak tot het gegevensblad met de uitgebreide mogelijkheden, die met een doorlopend formulier programmeerbaar amper haalbaar zijn. Probleem is dus dat ik het qua opmaak iets toonbaarder wil hebben.

Vandaar de noodzaak tot het gegevensblad met de uitgebreide mogelijkheden, die met een doorlopend formulier programmeerbaar amper haalbaar zijn.
Hoezo? Die zijn toch prima te programmeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan