gegevensbron automatisch vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnverdaas

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
In mijn [frmLeerling] laad ik via tekstveld een pasfoto bij ieder record, Nu wil ik graag dat ik de bestand locatie niet meer handmatig hoef in te vullen.

Dus zoek ik een code die zegt waar nu staat in het tekstveld [fotopad] van de [tblLeerling] \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\60.jpg (voorbeeld van leerling met [LLID] 60)

wanneer er in de map \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\ een .jpg staat met de [LLID] waarde het pad aanmaakt \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\(LLID).jpg Hier is de tekst [LLID] natuurlijk voor ieder record anders

Wanneer er geen .jpg is met de desbetreffende [LLID] waarde, de standaard waarde 0.jpg wordt gebruikt dus krijg ik

voor leerling 1
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\1.jpg
leerling 2
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\2.jpg enz enz

omdat leerling 3 nog geen foto heeft
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\0.jpg

Ik hoop dat dit een duidelijke vraag is.

Ergens had ik het gevoel dat http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/680621-Een-veld-voor-hyperlinks?highlight=bestandlocatie mij verder kon helpen, maar kwam niet verder??

Laatst bewerkt:
Je kunt, als je de afbeeldingen in de (submap) map van de database hebt staan gebruik maken van deze code om het actieve pad te gebruiken: CurrentProject.Path. Dat kun je dan verder uitbreiden met submappen. Voordeel hiervan is dat als je de map met de db (en dus ook de afbeeldingen) verplaatst, dat alles gewoon blijft werken. Of, als je een vaste mappenstructuur gebruikt, kun je die als een constante definiëren.
Code:
Const FotoPad = "\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\"
Je krijgt dan als Image control dit:
Code:
Me.Image.Picture = FotoPad & Me.Foto.Value

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan