martijnverdaas
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 apr 2010
In mijn [frmLeerling] laad ik via tekstveld een pasfoto bij ieder record, Nu wil ik graag dat ik de bestand locatie niet meer handmatig hoef in te vullen.
Dus zoek ik een code die zegt waar nu staat in het tekstveld [fotopad] van de [tblLeerling] \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\60.jpg (voorbeeld van leerling met [LLID] 60)
wanneer er in de map \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\ een .jpg staat met de [LLID] waarde het pad aanmaakt \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\(LLID).jpg Hier is de tekst [LLID] natuurlijk voor ieder record anders
Wanneer er geen .jpg is met de desbetreffende [LLID] waarde, de standaard waarde 0.jpg wordt gebruikt dus krijg ik
voor leerling 1
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\1.jpg
leerling 2
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\2.jpg enz enz
omdat leerling 3 nog geen foto heeft
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\0.jpg
Ik hoop dat dit een duidelijke vraag is.
Ergens had ik het gevoel dat http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/680621-Een-veld-voor-hyperlinks?highlight=bestandlocatie mij verder kon helpen, maar kwam niet verder??
Dus zoek ik een code die zegt waar nu staat in het tekstveld [fotopad] van de [tblLeerling] \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\60.jpg (voorbeeld van leerling met [LLID] 60)
wanneer er in de map \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\ een .jpg staat met de [LLID] waarde het pad aanmaakt \\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\(LLID).jpg Hier is de tekst [LLID] natuurlijk voor ieder record anders
Wanneer er geen .jpg is met de desbetreffende [LLID] waarde, de standaard waarde 0.jpg wordt gebruikt dus krijg ik
voor leerling 1
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\1.jpg
leerling 2
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\2.jpg enz enz
omdat leerling 3 nog geen foto heeft
\\BEGINNERSGELUK\dpsAdmin\Foto\0.jpg
Ik hoop dat dit een duidelijke vraag is.
Ergens had ik het gevoel dat http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/680621-Een-veld-voor-hyperlinks?highlight=bestandlocatie mij verder kon helpen, maar kwam niet verder??
Laatst bewerkt: