Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoppy1975

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Deze foutmelding heb ik al gevonden op het forum maar het betreft dan interne discs en cd/dvd dus post even een nieuwe topic.

Twee jaar geleden heb ik een externe harde schijf van Iomega 500gb gekocht.
Ben er nooit echt tevreden over geweest maar dat terzijde.

Een aantal dagen geleden wilde ik de schijf benaderen en bij het openen van het station zag ik keurig alle mapjes.
Echter, een deel van de mapjes (natuurlijk de belangrijkste) kan ik niet meer openen.
Ik krijg dan de melding: "N:\ is niet geformatteerd, wilt u dit nu doen?"
Wil ik iets anders met de mappen doen (bijvoorbeeld kopieëren) dan krijg ik de melding "Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)".

Ik heb chkdsk en scandisk geprobeerd maar die kunnen er niet eens aan beginnen.
Een map kan ik nog wel openen maar kan niets met de bestanden.
Wat is er loos en wie kan mij zeggen of en hoe ik nog data kan terughalen?

hoezo kan je geen chkdsk doen?
wat geeft ie dan?
zorg wel dat je de bestanden repareert als je de c heck uitvoert.
ff uit me hoofd de parameter /f ;)

Als ik chkdsk N:/f doe dan krijg ik de foutmelding: "Kan volume niet ten behoeve van directe toegang openen"

Microsoft geeft als oplossing

Code:
U kunt dit probleem oplossen met het laatste servicepack voor Microsoft Windows XP. Klik op het volgende artikelnummer in de Microsoft Knowledge Base voor meer informatie:
322389  (http://support.microsoft.com/kb/322389/ ) Het meest recente servicepack voor Windows XP ophalen

Bron : http://support.microsoft.com/kb/823439/nl

Byess VRC

Bedankt voor je post, echter toen ik hiermee aan de slag wilde gaan eergisteren en de HD aansloot kon ik ineens weer bij de data!!!!!
Dus als de sodemieter de ±420gb aan data eraf gehaald en het huisnetwerk ingepompt.
Hier heb ik wel ff obver gedaan natuurlijk en kon merken dat hij (de HD) het de ene keer moeilijker had dan de andere keer (merkbaar aan de kopieersnelheid).
In de tijd van kopiëren heb ik ongeveer 10-15x bovengenoemde melding gehad maar na het uit- en inschakelen kon ik weer verder.
Toen het klaar was heb ik de schijf aan een andere pc gehangen die qua updates helemaal bij is en chkdsk uitgevoerd, één fout (64kb in één bestand).
Is dat dan nu alles, kan ik de disc nu weer vertrouwen? Nog een algehele format doen?
En wat kan ik nu het beste doen om te zien of de disc niet fysieke schade heeft?

euh.. als je al je data veraf gehaald hebt zou ik alle partities weggooien.
opnieuw maken en formateren.
daarna chkdsk met parameter volgens mij /r of /f.
moet je ff kijke welke dat ie meteen repareert en daarna progje zoals seatools gebruiken en scannen om te kijke of tie nog goed is. ;D

Byess VRC

P.S. Altijd backup maken ;D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan