• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevenslabels met waarde '0' niet weergeven in een grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophia13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2011
Ik tracht hetvolgende te bereiken: gegevenslabels die = 0 niet weergeven in een grafiek.

Ik maak een grafiek aan op basis van formules; indien de uitkomst van de formule "o" is, kan ik deze cel 'blank' maken door 'bestand-opties-geavanceerd-'o'waarden uitvinken'. Maar, deze '0'waarden blijven dan helaas toch zichtbaar in de gegevenslabels van de grafiek die ik op basis van deze data aanmaak.
Ik heb ook geprobeerd de '0'waarden onzichtbaar te maken aan de hand van een 'ALS' formule, maar ook dan blijven de '0'waarden hardnekkig zichtbaar in de gegevenslabels van de bijhorende grafiek....

Iemand enig idee waar ik hier de mist inga?

Sophia13,

Volgens mij is zo iets al eens behandeld.
Gebruik de zoekmachine van "Helpmij" "Doorzoek dit forum" eens.
Je kunt dit rechts boven vinden.

Je kunt ook het volgende doen:
Als de waarde 0 is zet je geen "", maar NB() in de formule.
Je ziet dan in de tabel wel de foutboodschap #NB, maar in de grafiek wordt hij niet meegenomen.

Ik het het geprobeerd, maar bij mij verschijnt er dan helaas #NB als gegevenslabel in de grafiek.
Deze vraag werd blijkbaar eerder ook reeds behandeld, maar dan was er geen andere mogelijkheid uitgekomen dan te werken met een macro en dat wil ik liefst vermijden...

Laatst bewerkt:
Je zou dit nog kunnen proberen:
Zet in het gegevenslabel "",
selecteer de x-as in de grafiek en kies voor gegevens selecteren
klik vervolgens op Verborgen en lege cellen
en vervolgens op Lege cellen weergeven als openingen.
Vervolgens OK en verder afsluiten met bevestigingen.
En als je dan bij zo'n gegevenslabel een waarde zou zetten dan wordt die wel getoond, zet je er dan echter via NB() de foutboodschap #NB in dan zie je er ook geen waarde.

Beste Thoralf,

Ik heb je tip uitgeprobeerd, maar helaas blijft excel koppig volharden in de boosheid :(

Ook het volgende heb ik uitgeprobeerd, maar schijnt vreemd genoeg niet te werken:
In de formules heb ik ahv ALS functie de cel ""(leeg) gemaakt indien resultaat van de formule =0 (en hetzelfde geprobeerd met NB()).
Vervolgens; copy en paste ('Plakken speciaal - Waarden - Lege cellen overslaan) --> zo krijg ik in de nieuwe (gekopieerde) cellen 'echte' lege cellen (aangezien het hier dan gaat om waarden en niet langer formules).
Op basis van dit laatste heb ik dan een grafiek gemaakt .... helaas; ook hier verschijnen bij mij dan opnieuw 0-waarden in de labels in de grafiek!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan