• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensophalen uit diverse kolomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pdk1973

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2017
Ik wil graag regels selecteren uit een bestand met een bepaald id wat voor meerdere regels voorkomt in een kolom.

Zoeknummers Order id Naam
1 1 ABC
2 1 DEF
3 1 Geh
1 heg
2 AB
2 BN
3 CQ
3 VC
4 alles
6 niets
7 soms

Ik zou nu willen dat enkel de regels welke overeenkomen met de gegevens vab kolom 1 & 2

Dus als in kolom 1 staat 1 wil ik zien verschijnen 1 Abc, 1 DEH,1 Geh, 1 Heg

Kan iemands mij helpen!!

Bijlagen

Zonder code kan je volgens mij prima het autofilter of het geavanceerde filter gebruiken.

Edit (niet in de bijlage uitgewerkt.)

Even de codes van JeanPaul28 en Cobbe bekeken en deze zijn volgens mij te reduceren voor het bestandje in #2 tot
Code:
Sub VenA()
  Cells(Rows.Count, 8).End(xlUp).Resize(, 2).CurrentRegion.ClearContents
  Cells(1).CurrentRegion.Offset(, 1).Resize(, 2).AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("A1").Resize(Application.CountA(Columns(1))), Range("H1")
End Sub

En voor het bestandje in #3 tot
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address <> "$E$1" Then Exit Sub
 Cells(1).CurrentRegion.AutoFilter 2, [E1]
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
VenA

Het bestand van Jean Paul voldoet. Hoe kan ik zelf zo'n macro toevoegen??

Dat vergt enige maanden aan zelfstudie. En dan ben je er nog lang niet. Gebruik de standaard functionaliteiten die al in Excel ingebakken zijn zoals in mijn voorbeeldje.

Je kan de code kopiëren en toevoegen in je eigen bestand.
Code:
Sub reduceer()
  cells(1, 8).currentregion.clearcontents
  Cells(1).CurrentRegion.Offset(, 1).Resize(, 2).AdvancedFilter xlFilterCopy, Range("A1", range("a1").end(xldown)), Range("H1")
End Sub
en.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$E$1" Then Cells(1).CurrentRegion.AutoFilter 2, [E1]
End Sub

Laatst bewerkt:
plaats een kopie van je bestand op deze site maar met fictieve data, dan zal er iemand wel dat voor je fiksen.

Graag Hulp

In de bijlage tref je mijn bestand aan.
Het is de bedoeling dat ik in de kolom Zoeknummer een aantal gegevens kan plaatsen (Ordernummers) en dat ik dan uit alle rijen enkel de genoemde regelnummers uit de kolom Ordernummer te zien krijg!
Ik zou er enorm mee geholpen zijn!!

Groet,
Peter
Bekijk bijlage orderoverzicht.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan