• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensreeks automatisch uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobgriffioen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2016
Hi,

Hoe kan ik in een gegevensreeks zorgen dat gegevensbronnen met uitkomst 0 niet worden weergegeven in een grafiek?
ik heb dit geprobeerd via 'verborgen en lege cellen', maar dit biedt geen uitkomst. Ook pakte Excel de formule voor verschuiving niet.

Ter verduidelijking desbetreffend bestand in de bijlage.

Bijlagen

maak van de formule in Z8 eens:
PHP:
=ALS('Data Damco containers'!N458="";#N/B;'Data Damco containers'!N458)

i.p.v. 0 komt er dan #N/B in Z8

Thanks voor je reactie. Als ik deze formule aanpas zoals jij aangaf komt er in de grafiek inderdaad geen cijfer meer te staan, alleen blijft de gegevensreeks hetzelfde, dus zal Excel nog steeds een lege grafiek laten zien.
in de bijlage een capture van hoe de grafiek er volgens deze formule uit komt te zien. wat ik graag zou willen is dat excel alleen de kolommen laat zien van weken die ingevuld zijn, en dus geen lege weken laat zien.

Bijlagen

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    1,3 KB · Weergaven: 42
Maak het bereik dynamisch.

PHP:
=VERSCHUIVING('data grafiek'!$D$7;;;5;VERGELIJKEN(0;'data grafiek'!$D$10:$BD$10;0)-1)

Maak het bereik dynamisch.

PHP:
=VERSCHUIVING('data grafiek'!$D$7;;;5;VERGELIJKEN(0;'data grafiek'!$D$10:$BD$10;0)-1)

Als ik deze formule invul als bereik krijg ik de foutmelding; deze functie is ongeldig

Je moet de hele data opzet van jou bestand eens bekijken/herinrichten zodat je met één formule de gegevens kan verzamelen. Een draaitabel is ook het overwegen waard als basis voor grafieken.

Binnen jouw opzet de grafiek dynamisch gemaakt.

Bijlagen

En in het werkblad 'data grafiek' in D8

PHP:
=OFFSET('Data Damco containers'!$N$21;;20*(COLUMN()-4))/SUM(OFFSET('Data Damco containers'!$N$21:$O$21;;20*(COLUMN()-4)))
Vervolgens doortrekken naar rechts.
De rijen 9 t/11 zijn dan overbodig.

De struktuur van werkblad Data Damco containers moet dan nog wel 'genormaliseerd' worden: iedere maand eenzelfde aantal rijen (nu 20).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan