• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevenstabel 1048576 regels, 30 kolommen analyseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Ik wil graag een gegevenstabel met het maximale aantal rijen analyseren, eigenlijk is de gegevenstabel nog groter, echter ik weet even niet hoe ik die moet bekijken.
De file bevat 10500000 miljoen regels, echter hoe open ik die?

Ik krijg zelfs met Powerpivot het niet voor elkaar om het bestand leesbaar te krijgen.

Elke keer krijg ik memory meldingen als ik een draaitabel wil maken.

Hoe kan ik dit oplossen?

Bvd!

Groet,
David

Beste Antonisse1, Ik denk dat jij niet binnen Office wilt werken met deze antallen. 10 mln records is meer iets voor een database zoals SQL, mysql, cognos etc.
Ik heb weinig ervaring met Access, maar vraag me af hoeveel geheugen jouw pc moet hebben om met meer dan 10 mln records iets te kunnen berekenen.
Succes.
Richard

Re

Heren,

ik ben inmiddels een stuk verder. Ik maakte hier echter een typefout. De tabel bevat ruim 1.1 miljoen regels.
Ik heb de file van ruim 400 mb direct kunnen openen met powerpivot van excel, en hierbij kunnen aanvinken dat het een .csv bestand betrof. Het enige wat nu nog niet netjes is is dat ik decimalen achter de komma kwijt ben, dus 1000,00 euro staat er als 100000 ivm het overzetten naar powerpivot.
Hier vind ik denk ik nog wel wat op. In powerpivot heb ik trouwens niet de details achter de draaitabel hangen, deze zal ik toch uit een subbestand moeten halen denk ik.

Bedankt in elk geval.

Groet,
D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan