• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevenstabel opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klik met je rechtermuisknop op een lijn in de grafiek en kies voor Gegevenslabel toevoegen (onderaan).
Of bedoel je wat anders?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ja ik bedoel wat anders ik post even een plaatje van mijn grafiek. Ik kan deze niet tonen als excel bestand ivm de informatie die er instaat.

In het plaatje is te zien dat de opmaak van de cijfers getoond wordt als 03% terwijl ik 2,8% wil zien.
 

Bijlagen

  • Knipsel.webp
    Knipsel.webp
    17,8 KB · Weergaven: 61
Oké.
Nu met gegevenstabel.

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Roncancio,

Ja in deze gegevenstabel gaat het goed maar hoe ik kan het nu goed krijgen in mijn model wat ik toevoegde als plaatje? Welke handelingen moet ik daarvoor verrichten?
 
Je moet zorgen dat de brongegevens de juiste opmaak hebben.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Maar in brongegevens heb ik de gegevens al getal staan. In mijn draaitabel reken ik mijn % uit. Zie de nieuwe knipselbijlage.
 

Bijlagen

  • Knipsel.webp
    Knipsel.webp
    40 KB · Weergaven: 53
Werk svp niet met plaatjes.
Plaats een werkboek zonder gevoelige gegevens.
 
als ik je bestand open zie ik keurig percentages met één decimaal in de gegevenstabel
 
als ik je bestand open zie ik keurig percentages met één decimaal in de gegevenstabel


Ik ben totaal verbaasd. Zou het iets in mijn excel kunnen zijn? Maar ik had het bestand vanmorgen bij een collega geopend en die had hetzelfde probleem. Als ik een keer kies voor brongegevens schakelen tussen rij/kolom dan wordt het soms wel goed neergezet. Heel vreemd.
 
Gebruik eens een kleiner lettertype, wie weet.
Of vergroot uw grafiekscherm een beetje.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft toch met opmaak te maken anders kan je geen 03% krijgen ipv 2.8%
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan