• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie dubbele waarden (geboortedatums) tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterMares

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2015
Beste,

Ik heb een Excel bestand waarin ik meerdere personen heb staan met geboortedatum. Het doel is om via de cel E5 de gebruiker te selecteren, vervolgens zou ik graag in cel F5 de geboortedatum willen selecteren. Probleem is echter stel dat in mijn Excel voorbeeld twee Andrea's zijn met de verschillende geboortedatums laat Excel me alleen Andrea van 1950 zien. Ik zou graag in veld F5 dan de selectie 1950 en 1960 willen zien. Ik heb diverse formule's geprobeerd maar krijg het niet voor mekaar. Ik heb een voorbeeld toegevoegd. Alvast bedankt!!

Bijlagen

Hallo,

Misschien iets te kort door de bocht maar een ideetje om het e.e.a. op te lossen met een draaitabelletje.
Zie bijlage.

Mvg
Peter

Bijlagen

Zoiets misschien?
Maar let wel op: het zijn matrix formules, dus de formule in E4 afsluiten met Ctrl + Shift + Enter i.p.v. Enter en dan pas doortrekken naar beneden.

Bijlagen

Dank jullie voor de reactie's!

Het bestand van AD is wat ik in gedachten heb. Ik zou alleen na de selectie van het juiste geboortejaar in het vakje kosten de juiste kosten horende bij het geboortejaar en naam willen zien.

zie afbeelding: Screenshot_1.jpg of bijlage

Is dat mogelijk?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan