• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie dynamisch in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter VuBo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VuBo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2018
Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe ik het volgende in excel kan oplossen.

Ik heb een lijst met verdichtingen die gekoppeld zijn aan grootboekrekeningen. (zie tabblad verdichting)
Ik wil a.d.h.v. gegevensvalidatie enkel de grootboekrekeningen hebben die bij de verdichting horen. (zie blad verdichting naar grootboek)

Wie kan me hierbij helpen. Zie bijgaand bestand.

Alvast dank.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
even heel snel en simpel - met een horizontaal zoeken kan je dit oplossen- er zijn nog wat mooiere manieren maar deze werkt goed ( zeker gezien de benamingen in de headers)

Bekijk bijlage Map1 (4).xlsx

Met horizontaal zoeken krijg je toch nooit de verschillende mogelijkheden als resultaat?

hierbij een oplossing via gegevensvalidatie

Bijlagen

jawel is gen probleem maar ook met gegevensvalidatie is het een mooie oplossing en met jou vb heb ik nu ook geleerd hoe je de spaties verwerkt :thumb:

Laatst bewerkt:
Is toch gewoon op te lossen via getrapte validatie? Is voldoende over te vinden zonder het bestand te verbouwen. Het meest eenvoudig werkt het met een gesorteerde tabel. Er zijn ook veel VBA oplossingen te vinden die beter werken. Wat wil je met de verdichting rapporteren of invoeren?

Bijlagen

Thanks allen! Maar dit is niet wat ik wil:)

Ik wil dat wanneer de verdichting in cel B3 wordt geselecteerd. De bijbehorende grootboekrekenig zich verzamelen vanaf regel 5. Dus niet nog een dropdownlist.
Beetje een filter idee bij een draaitabel.

Alvast dank voor meedenken.

Is toch gewoon op te lossen via getrapte validatie? Is voldoende over te vinden zonder het bestand te verbouwen. Het meest eenvoudig werkt het met een gesorteerde tabel. Er zijn ook veel VBA oplossingen te vinden die beter werken. Wat wil je met de verdichting rapporteren of invoeren?

Thanks voor je reactie! Ik bedoelde toch wat anders:)

Ik zou graag willen dat na de selectie in cel B3, de bijbehorende rekeningen zich automatisch zichtbaar zijn vanaf regel 5.

even heel snel en simpel - met een horizontaal zoeken kan je dit oplossen- er zijn nog wat mooiere manieren maar deze werkt goed ( zeker gezien de benamingen in de headers)

Bekijk bijlage 330134

Dank voor je oplossing, maar toch niet helemaal waar ik opzoek naar ben.

Het is de bedoeling dat wanneer de verdichting is cel B3 wordt geselecteerd, automatisch de bijbehorende rekeningen zich opsommen vanaf regel 5. Dus alle rekeningen, niet nog een dropdown.

Waarom dan geen draaitabel?

Met een formule
Code:
=IFERROR(INDEX(Verdichting!$B$1:$B$70;SMALL(IF(Verdichting!$A$1:$A$70=$B$3;ROW($1:$70));ROW(A1)));"")

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan