Ik gebruik Excel 2010 en kom niet uit een probleem met gegevensvalidatie met dubbele voorwaarden. Ik wil een gegevensvalidatie op een cel in kolom O waarbij gecontroleerd moet worden of de gegevens in de cellen in kolom H en E juist zijn ingevuld. Onder Gegevens/Gegevensvalidatie/Gegevensvalidatie/aangepast heb ik navolgende formule “=OF(EN(LINKS(H11;4)<>"1600";(E11=""));EN(LINKS(H11;4)="1600";(E11>0)))”
Ingevoerd. Als ik cel E blanco laat en in cel H 1600 invoer dan kan ik toch in cel O een getal invoeren terwijl dit eigenlijk geblokkeerd moet worden. Ook wordt gecontroleerd of als in cel H 1600 is ingevuld en in cel E een getal; als beiden juist zijn ingevuld dan moet invoer van een getal in cel O mogelijk zijn.
Voer ik deze formule gewoon in als een celformule dan levert de uitkomst “WAAR” en “ONWAAR” wel steeds het juiste resultaat van de controle op.
Rarara, wat gaat er nu fout? Wie kan meedenken?
Alvast bedankt
TP
Ingevoerd. Als ik cel E blanco laat en in cel H 1600 invoer dan kan ik toch in cel O een getal invoeren terwijl dit eigenlijk geblokkeerd moet worden. Ook wordt gecontroleerd of als in cel H 1600 is ingevuld en in cel E een getal; als beiden juist zijn ingevuld dan moet invoer van een getal in cel O mogelijk zijn.
Voer ik deze formule gewoon in als een celformule dan levert de uitkomst “WAAR” en “ONWAAR” wel steeds het juiste resultaat van de controle op.
Rarara, wat gaat er nu fout? Wie kan meedenken?
Alvast bedankt
TP