• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie met formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@snb, HSV,
Ik weet niet exact waar jullie oplossingen betrekking op hebben. Hoe en wat. De oplossing van JVeer werkt nu goed en is voldoende voor het linkse kader. Het rechtse kader krijg ik niet goed werkend. Zie post 20. Dit zal in 2007 wel heel ingewikkeld liggen.

edit:
Ik heb nu deze formule in G7:

Code:
=ALS(G6=53;JAAR(G5)-1;JAAR(G5))

Dat werkt redelijk maar zou uitgebreid moeten worden dat als de datum (G5) in maand december (12) ligt, er geen jaar mag worden afgetrokken en in maand januari (01) wel.
Wie wil kan deze formule uitbreiden?

edit:
Code:
=ALS(EN(G6=53;MAAND(G5)=1);JAAR(G5)-1;JAAR(G5))
Bovenstaande gemaakt en die lijkt alles op te lossen.

edit:
Uitgebreid getest en zie geen fouten meer. Geweldig succes dus.

Laatst bewerkt:
Tja,... codes geven zonder verder toelichting heeft geen enkele zin. Moet ik ze dan maar klakkeloos in een module gooien en "kiek'n wat wordt"? Heb al genoeg ellende gehad met die macro's e.d. JVeer draagt een goed werkende code aan en geeft hulp gedurende het "proces" en de code werkt goed en ik ben tevreden. Wat moet ik dan met andere voor mij onzekere zaken. Op een gegeven moment worden er andere vragen gesteld in de topic. "Ik weet niet exact waar jullie oplossingen betrekking op hebben." Ik bedoel op welke vraag is dat dan een antwoord? In totaal heb ik over dat Excel-bestand wel zo'n acht uur gedaan. Maar ik vind dat leuk en wil dan dat het helemaal opgelost is. Op Helpmij zie ik heel vaak dat men de problemen oplost maar een compleet werkstuk afleveren is er zelden bij. Waar staan dan die honderden templates op Helpmij.nl die er al lang hadden moeten staan?

Zo kom je met je kennis ook niet verder natuurlijk.
Je kan zien, vergelijken en testen waar de code betrekking op heeft.

jij wil waarschijnlijk alles voorgekauwd hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan