• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie met kleuren in meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CabelGuy

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2021
Gegevensvalidatie met kleuren in meerdere cellen

Hallo,

Ik probeer via een lijst die ik een kleur heb gegeven, de lege cellen er naast in de zelfde kleur te krijgen als ik een selectie maak in de lijst.
De kleuren die ik nu in de lijst heb heb ik via "Voorwaardelijke opmaak" er in kunnen krijgen, maar het lukt me niet om de cellen links naast de lijst t/m de kolom "Status" in de zelfde kleur te krijgen.
Klik op afbeelding voor grotere versie

Validatiegegevens.jpg

Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt.

Hallo,

Dit zou het moeten zijn.
Zie bijlage en dan m.n. bij voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Ja dat is het inderdaad. Dank u wel.

Hoe kan ik dit dan implementeren in andere documenten? Want daar ben ik nog niet achter, dat lukt mij nog steeds niet.

De kleuren die ik nu in de lijst heb heb ik via "Voorwaardelijke opmaak" er in kunnen krijgen, maar het lukt me niet om de cellen links naast de lijst t/m de kolom "Status" in de zelfde kleur te krijgen.

Volgen mij is er niet veel gewijzigd aan de oorspronkelijke opzet. Van toepassing op is uitgebreid.

Nieuw bereik: =$K$2:$R$5

VO.jpg

Hoe kan ik dit dan implementeren in andere documenten
Daar moet je natuurlijk gewenste nieuwe regels aanmaken in/onder VO.

Laatst bewerkt:
Ik ben een nitwit met excel, althans ik kan er goed mee werken maar dan alleen de "standaard" dingen.

kan ik de desbetreffende cellen selecteren en dan de nieuwe regel in VO maken of moet ik de som er zelf inzetten met de desbetreffende cellen?
Moet ik voor de opmaak van de cellen in VO "Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt" kiezen in het menu en dan een som erin zetten?

Ik heb geen idee hoe ik een formule moet maken, dus vandaar de eerdere vraag hoe ik het in andere documenten kan implementeren.

Sorry als ik lastig ben...:o

Het lijkt er op dat je dat voorbeeld van internet hebt geplukt en niet zelf gemaakt hebt?

Als je er heel weinig van weet, dan kun je beter eerst even wat artikelen lezen.

Laatst bewerkt:
Nee, dit is niet van het internet geplukt, dit is een document wat ik op het werk gebruik. Dus dit was al een bestaand document voor ik er mee ging werken...

Ja, goed, dat komt op hetzelfde neer. Jij hebt het zelf niet gemaakt. Kijk, je begint met artikelen te lezen en heb je dan een bepaalde opzet gemaakt in een voorbeelddocument waarbij je de gewenste uitkomsten aangeeft, dan leg je dat voor op het forum. Zo begrijpen de helpers eerder de vraag, het probleem en kunnen gericht helpen.

Laatst bewerkt:
@peter59, Zou u de formule hier kunnen plakken zodat ik een idee heb hoe de formule er uit ziet? Dan kan ik daar op verder borduren.

Iedereen hartelijk dank voor de hulp en de suggesties :thumb:. Ik ga me op de links concentreren die jullie gestuurd hebben.

VO is voorwaardelijke opmaak en TS is Topic starter.

Het antwoord van bericht 13 stond al in bericht 6. Dus TS kan dat zo opzoeken in VO. Tip: je maakt een kopie van het origineel en dan kun je zonder risico prutsen wat je wilt.

Moet ik voor de opmaak van de cellen in VO "Een formule gebruiken om te bepalen welke cellen worden opgemaakt" kiezen in het menu en dan een som erin zetten?

Ja. Er is toch sprake van een formule. Het is geen som maar een formule en die maak je afhankelijk van het doel wat je wilt bereiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan