• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie - sorteren a-z/0-9 in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

foxtrotc

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Hallo allemaal,

Ik wil graag (1) mijn lijst van mij drop down menu middels gegevensvalidatie sorteren van a-z (eigenlijk van 0-9).
Daarnaast wil ik graag (2) lege cellen niet laten weergeven.
Ik wil de bron van de gegevensvalidatie niet filteren.

Zijn deze twee dingen mogelijk?

Alvast enorm bedankt voor de reactie.

Groet

Mij lijkt een voorbeeldbestand niet overbodig. Jou wel ?

Beste exhelp,

Dank voor je hulp, dit werkt!
Ik vraag me alleen af hoe je het bereik van de dropdown menu hebt bepaald? En hoe heb je hem die naam gegeven?
Werkt dit ook als er op een later moment meer regels met info bijkomen?

Hmm lijkt toch niet te werken. De formule KLEINSTE met verwijzing naar de 'k' geeft moeilijkheden als ik de formule wil overnemen. Nu mis ik een aantal waarden. Ik snap ook niet wat RIJ()+5 doet?

Dit werkt op een bereik tot en met lijn 200 (jij had tot en met lijn 200 ingevuld in je initieel bestand).

Die +5 dient om de 5 lege regels op te vangen die jij bovenaan de lijst hebt staan.
Je kan dus gegevens vullen vanaf lijn 5 tot en met 200

Indien je dit bereik groter wil maken, moet je dit even aanpassen via
Formules >> Namen Beheren

Ik heb 'm inmiddels aangepast naar -4 (staan 4 lege rijen boven) in dit lijkt wel te werken.

Ik wil nu hetzelfde truukje doen voor dezelfde lijst, maar dan op volgorden van plaatsnaam.

De cel ziet er dus zo uit:
Zoetermeer, Molenwyk - 70100222

Ik dacht daar dezelfde formule te kunnen gebruiken (KLEINSTE), maar dit lijkt niet te werken.
Is daar iets anders op te verzinnen?

Alvast grote dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan