• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gegevensvalidatie uit ander bestand

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

paultje12

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Beste,

Voor een document maak ik gebruik van een lijst met gegevens. Via gegevens validatie maak ik vervolgens een uitklaplijst (cel i7) om zo de verschillende klanten te selecteren. Deze gegevens staan in een tweede tabblad (klantoverzicht). Nu wil ik dit tweede tabblad graag in een apart bestand zetten. Hoe kan ik dit organiseren in Excel? In de bijlage vind je een voorbeeld bestand. Met de standaard gegevensvalidatie lukt dit helaas niet.

Uw hulp wordt zeer gewaardeerd.

Bijlagen

Hallo Jean-Paul,

bedankt voor je reactie.

Kan het zijn dat je mijn bestand ongewijzigd hebt bijgevoegd? zo niet, kun je aangeven wat je veranderd hebt? In principe wil ik dus graag het tabblad "Klantoverzicht" in een separaat bestand hebben. Als ik hiervoor een andere functie moet gebruiken kan dat natuurlijk ook.

Hoor het graag.

Mvg,

Paul

Maak een klantbestand aan
Zet in het bestand voor de invoer van faktuurgegevens in een verborgen rabblad de gegevens van het klantenbestand met de koppelingsformules, bijv. in A2: [__klantbestand.xlsx]Klantoverzicht!$A$2
Gebruik de gegevens in het verborgen werkblad als datavalidatie.

Dag paul

ik heb van I7 een dynamische validatie gemaakt, de lengte pas zich aan het aantal klanten in klantenOverzicht

SNB, jouw oplossing werkt! Jean-Paul en SNB bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan