• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie van 2010 naar 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy1603

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2012
Berichten
6
Beste Excellers,

ik heb een bestand gemaakt en dmv gegevensvalidatie in Excel 2010 een dropdown list gemaakt in een aantal cellen. Nu heb ik het bestand opgestuurd naar collega echter die werkt met 2007. Het dropdown werkt hier dus niet in. Wel kan hij als hij op zijn rechtermuisknop drukt een " keuze uit vervolglijst"maken. Kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen? Opslaan onder een lagere versie van Excel (97-2003) werkt ook niet, dan krijg ik de foutmelding dat de gegevens niet overgenomen worden. En om nu voor al die cellen een combox of zoiets te maken..... :(
Alvast bedankt!
 
Beste Roy1603 ;)

Daarvoor zou ik het bestandje moeten zien, zonder gevoelige informatie.

Waarom zou het niet werken in een vroegere opgeslagen versie :confused:

Groetjes Danny. :thumb:
 
Beste Danny,

ingevoegd het bestand. De bedoeling is dat scheidsrechters hun voorkeur kunnen doorgeven in welke hallen ze fluiten. Deze voorkeuren heb ik door middel van een dropdown menu en gegevensvalidatie op blad 3 samengesteld. Echter werkt dit niet zodra mijn collega het opent in Excel 2007. Kun jij hier eens naar kijken?

Alvast bedankt! :thumb:

Gr. Roy
 

Bijlagen

  • Overzicht Forumtesst.xlsx
    24,3 KB · Weergaven: 76
In de validatie verwijs je direct naar het blad Data.
Dat wordt alleen in Excel 2010 ondersteund.

Het kan wel, door de bereiken te benoemen, b.v. hallen.
Wanneer je dan in de validatie naar het benoemde bereik verwijst lukt het wel in Excel 2003/2007

Het voorbeeld aanpassen lukte niet, daar de bladen wachtwoord beveiligd zijn.

Mvg Leo
 
Laatst bewerkt:
Beste Leo,

heb de beveiliging eraf gehaald, excuus hiervoor.
Kun je me aangeven wat je precies bedoeld dan?

Alvast bedankt!
Gr. Roy
 

Bijlagen

  • Overzicht Forumtesst.xlsx
    24,2 KB · Weergaven: 62
Beste Roy1603

informatie over valideren

m.n. onder tips
Wanneer u een vervolgkeuzelijst maakt, kunt u met de opdracht Naam bepalen (tabblad Formules, groep Gedefinieerde namen) een naam definiëren voor het bereik dat de lijst bevat. Nadat u de lijst in een ander werkblad hebt gemaakt, kunt u het werkblad met de lijst verbergen en vervolgens de werkmap beveiligen, zodat gebruikers geen toegang hebben tot de lijst.

Het blad aanpassen viel nog niet mee, omdat de bestaande validatie zich niet zomaar liet wissen.
Is het misschien een gedeeld werkboek geweest?

Ik heb nu alle validatie verwijderd, opgeslagen als .xls, de bestandsfout genegeerd bij het openen. Wederom geopend en toen pas de validatie aangepast. Voor dit gedrag (het hardnekkig weigeren van het wissen van de validatie) heb ik geen verklaring.

De validatie voor de kolommen met de hallen heb ik aangepast zoals aangegeven.
De kolom Hallen op het blad data heb ik benoemd als hallen.
De bijgevoegde .xls is als test voor 2003 / en 2007. Ik heb deze ook als .xlsx bijgevoegd.
Deze zou ook moeten werken in 2007 (wat ik niet kan testen, omdat ik alleen de beschikking heb over 2003 en 2010)
Bekijk bijlage Overzicht Forumtesst.xls
Bekijk bijlage Overzicht Forumtesst.xlsx
 
Beste Leo,

ik zal het doorsturen en kijken wat het resultaat is. Het is overigens geen gedeeld werkboek geweest, helemaal zelf opgebouwd vanaf een leeg blad en met hulp van het forum diverse mogelijkheden ingebouwd.
De vraag laat ik nog even openstaan tot ik reactie heb van collega.

Nogmaals dank!
Gr. Roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan