• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

timsatellite

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
11
Vraag?
Ik wil in bijv. Blad-1 cel A1 een gegevens validatie zichtbaar maken maar bijv. de kolom op blad twee zetten A1 t/m A10. Dit krijg ik wil voor elkaar op de zelfde pagina maar ik wil de data elders zetten.
Ik weet niet hoe het precies heet maar het is een cel waar als je deze aanraakt aan de rechterzijde komt dan een pijltje te voorschijn en daar is een lijst in te plaatsen. Het zou vast erg simpel zijn, maar ik kan het niet vinden.
Bedankt Timo
 
timsatellite,

Zie file, bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Validatie.xls
    17 KB · Weergaven: 45
Ja, dit bedoel ik. Ik heb al verschillende files hier op de site gezien maar nog steeds niet ontdekt hoe je dit voor elkaar krijgt. Timo
 
Als je op Blad1 de Cel A1 selecteer en je kies dan voor Gegevensvalidatie, komt er een menu en daar zie je de formule staan.
 
Hier is de zelfde file maar met een schermfoto van de Validatie.
Moest hem inpakken anders was hij te groot.
 

Bijlagen

  • Validatie.rar
    61,7 KB · Weergaven: 21
Nu heb ik het gezien, de clou is "" =Blad2! "" Heel simpel, maar ik ben hier een paar dagen naar op zoek, bedankt.

Maar als je ""kolom"" op de zelfde pagina neerzet, dan kan je tijdens het valideren in vakje ""bron"" direct verschillende cellen hiervoor geschikt maken, dus met de muis cel A1 t/m cel A20 aanraken, daarna opslaan. Als je de data op een andere pagina zet moet je de cellen zelf benoemen bijv. je moet na het neerzetten van: =Blad2!A1:A20
Bedankt voor de moeite, Timo
 
Je kunt ook de reeks een naam geven, dan hoef je alleen in te vullen =Naam

vergeet niet de vraag als opgelost te zetten, dank u. :thumb:
 

Bijlagen

  • Validatie(1).xls
    17 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
Je schrijft in de file A1 =Naam A5 formule! Ik zie geen verschil na dat ik validatie heb geactiveerd. Timo
 
Het klopt dat je geen verschil ziet, ik wou je alleen laten weten dat die mogelijk heid er ook is.
Hier een link, kijk daar maar eens.
Deze link komt uit de vraag "Factureren vanuit Excel"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan