• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrystals

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Ik heb een formulier gemaakt in Excel 2010 met een vervolgkeuzelijst.
Omdat niet iedereen, die van mij dit formulier krijgt office 2010 heeft, wil ik het formulier ook opslaan als werkmap 2003/2007 met behoud van de vervolgkeuzelijst.

Dit laatste krijg ik dus niet voor elkaar, zodra ik het Excel bestand heb opgeslagen verdwijnt de vervolgkeuzelijst.
Heeft iemand voor mij de oplossing?

Alvast bedankt en een vriendelijke groet.

Laatst bewerkt:
Spreek je van een Userform met daarop een Combobox ?
Of gewoon in het blad een validatielijst.

Ik heb gewoon in het werkblad een validatielijst gemaakt, met de bron van deze lijst op het tweede werkblad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het een validatielijst uit Menu Gegevens → validatielijst, of een vervolgkeuzelijst uit de formulier-besturingselementen.

@Chrystals Onnodige quote verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat.

Oh, excuses hiervoor Huijb, ik wist niet dat het heel erg bezwaarlijk was.

Harry, het is inderdaad een validatielijst uit menu gegevens.

Bezwaarlijk is niet het juiste woord, de topics worden onnodig lang. Succes met je vraag.

Ik heb helaas geen 2010, dus kan het niet testen.
Wel vreemd is het, dat de gegevensvalidatie in elk programma werkt bij mij; ’97-2003 en 2007.
Ik heb daar ook nog niemand over gehoord eigenlijk.

Je zou kunnen overwegen er een Combobox van te maken, maar ik zou eerst eens even naar de site van MS Office gaan om daar te kijken of ze de gegevensvalidatie aangepast hebben.

Harry, bedankt voor je moeite! Wellicht is er inderdaad iets veranderd/aangepast in 2010.
Ik ben nu bezig met de formulieren te wijzigen en hier besturingselementen aan toe te voegen. Ziet er ook beter uit moet ik eerlijk zeggen.

Zo leer ik nog eens wat ;-)

bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan