• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi
Op het tabblad extra vergoeding in kolom G staat is er gegevensvalidatie toegepast niet verwijst naar het tabblad lijst Kolom a via naamgeving.
Maar in kolom f zou ik ook graag een gegevensvalidatie willen toepassen als volgt als ik in kolom f een cel aan klik zou ik in de lijst willen zien staan waarvoor maar in de cell in klom f zou ik de code willen zien staan.
Dus bv als ik graffiti selecteer zou code 85 in de tabel moeten komen te staan.
Alvast bedankt

Bijlagen

Het rommeltje is opgelost bedankt.
Bij de sub ddmaand was de declaratie van de dim verkeerd.
Er stond en moest zijn

Code:
Dim GeselecteerdeMaandJaar As text
Dim HuidigeMaandJaar text 
en moet zijn
Dim GeselecteerdeMaandJaar As Date
Dim HuidigeMaandJaar As Date

Maar daarmee is mij validatie probleem nog niet opgelost

Advies: Lees de tekst van je openingspost nog eens zorgvuldig door.

Validatie kolom F:
In F25, doortrekken naar beneden:
Code:
=VERT.ZOEKEN([@[waar voor]];Lijst!A:B;2;ONWAAR)
Je ziet dan meteen dat de waarde "Spuiten vloer" ontbreekt op werkblad "Lijst" en je zult dan ook je voorwaardelijke opmaak moeten aanpassen.

De gegevensvalidatie verwijsde blijkbaar nog niet in elke cel in kolom g naar de verwijzing waarvoor. Aangepast
Waar moet ik die vert.zoeken toevoegen bij gegevens validatie ?
waarom voorwaardelijk opmaak aanpassen?

Laatst bewerkt:
Kun je eens de formule herbekijken kan ze bij gegevensvalidatie bij lijst niet toevoegen.
Ik mag enkel de code invoeren wanneer ik zie dat ze op het werk in het systeem zijn toegekend.
En wat ik eigen wil is dat ik zie bv technisch reiniging en er in de cel code 70 word ingevuld

Lees nog eens heel aandachtig post #4 en doe wat daar staat. Het gaat uiteraard om werkblad "Extra vergoeding".
Na het doortrekken van de formule naar beneden zie je ook wat er dankzij de voorwaardelijke opmaak gebeurt.

Is bij gegevensvalidatie mogelijk dat ik bv de omschrijving van de code zie en in de cel de code komt te staan?
Dit is wat ik zoek maar zie dat dit gebonden is aan 1 cel hoe die voor alle cellen van een kolom doen

Laatst bewerkt:
@glda19
Er moet mij toch iets van het hart met de volgende vraag.
Begrijp je het zelf nog wel? Je springt van de hak op de tak.
Persoonlijk kan ik er helemaal geen touw meer aan vast knopen.
Maar ja, het zal wel aan mij liggen.

ik begrijp het zeer goed man
Heb al een mogelijk oplossing gevonden

Je begrijpt het misschien zeer goed, maar kunt het kennelijk wat minder goed onder woorden brengen.
Maar niet getreurd, bijgaand een voorbeeldje van het hoe je de gewenste validatie zou kunnen toepassen.

Op werkblad Lijst hebben de code's in kolom B de naam van de bijbehorende actie gekregen, maar omdat die naam geen spaties mag bevatten zijn de spaties door underscores vervangen. Bij de gegevensvalidatie van de code op werkblad Extra vergoeding wordt voor de lijst de volgende formule gebruikt:
=INDIRECT(SUBSTITUEREN(B2;" ";"_"))
Daarmee wordt verwezen naar de namen op werkblad Lijst. De keuze is dan uiteraard telkens beperkt tot slechts één code.
Ben wel benieuwd naar jouw mogelijke oplossing...

Bijlagen

in niet wat ik zoek
Maar bon heb het totaal anders ingedachte.
Met vertikaal.zoeken.

Met VERT.ZOEKEN zal de code in kolom F altijd gevuld zijn, ook als je die nog niet wil vullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan