• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

keuze lijst met meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Berichten
1.128
Beste forummers, graag wil ik gebruik maken van een keuzelijst in mijn werkblad 1. De keuzelijst staat op werkblad 2. bereik even genoemd keuzelijst. Nu zou ik graag op het werkbad 1, waar ik hem aanroep alszijnde =keuzelijst niet 1 maar meer kolommen willen zien en dan bij keuze kolom 1 invullen. Tot nu toe is dit mij niet gelukt. Heeft iemand een aanreiking hoe ik dit kan verwezelijken? Thanks, Friend
 
Nou is het zonder voorbeeld bestand altijd gokken.

Als je keuzelijst 1 kolom beslaat en je voert in =KEUZELIJST in 1 cel dan zal excel de eerste cel van bovenaf in het bereik laten zien.
Als je keuzelijst meerdere kolommen beslaat en je voert in 1 cel =KEUZELIJST in dan zal excel van de meest rechter kolom de bocenste cel laten zien
Selecteer je een gebied dat net zo groot is als je keuzelijst, en de cel (links) boven in is de actieve cel , en je geeft hier in =KEUZELIJST en sluit af met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter dan zal hij het volledige bereik van de keuzelijst laten zien.

Ik heb werkelijk geen idee welke kant je met dit verhaal heen wilt . . .
 
Martin, Hartelijk bedankt voor je reactie. Bij deze even een klein voorbeeld bestandje. Ik kan het echter niet afmaken omdat zodra ik via valideren etc de keuzelijst wil kiezen en =keuzelijst intype ik de melding krijg: "de lijst met brongegevens moet een lijst met scheidingstekens zijn of een verwijzing naar één rij of één kolom" Ook CRTL + SHIFT + ENTER werkt dit niet :confused: Wat doe ik verkeerd? Friend
Bekijk bijlage keuzelijstvb.xlsx
 
Wat jij wilt is niet met een validatielijst mogelijk.
Wel via vba maar dat is niet geheel mijn ding, het zou kunnen via een combobox.

Succes,
 

Bijlagen

  • Friend(T1).xls
    33 KB · Weergaven: 1.542
Roel en Martin, dank voor jullie reactie:thumb:. Roel jouw link omschrijft denk ik wat Martin gemaakt heeft.Dit heb ik stap voor stap gevolgt maar het lukt nog niet helemaal. Martin wat ik alleen nog niet "zie" is hoe je de link tussen combobox1 en de keuzelijst heb gelegd. Bij de eigenschappen van de combobox1 zie ik nergens de naam "keuzelijst"? Als tweede hoe krijg ik nu de uitkomst van de keuze in de combobox bv 1216 in een cel op mijn werkblald?? Friend
 
Keuzelijst staat toch echt bij eigenschappen, bij listfillrange.
Koppelen aan een cel: dan geef je de Cel (A1 of B10 etc ) op bij linkedcell (ook bij eigenschappen.

Succes,
 
Dat klopt wel, ik had de beschrijving maar neergezet omdat ik zelf ook nog aan het pielen was om het voor elkaar te krijgen en toen stond het antwoord van MArtin er al..

ik heb nu alsnog even het bestandje van martin aangepast zodat in dit geval cel B5 word gevuld want heb het trucje door.. ik heb de belangrijke eigenschappen even geel gemaakt en als afbeelding in de sheet geplakt zodat je weet wat zorgt dat er 4 kolommen worden getoond

edit: haha, kreeg een telefoontje tussen door dus was martin sneller :)
 

Bijlagen

  • Friend(T1) (1).xls
    64,5 KB · Weergaven: 2.167
Martin, helemaal perfect :thumb: :thumb: Hartelijk dank voor je inbreng en oplossing (natuurlijk ook voor Roel) :) Friend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan