• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost gegevensvalidatie?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Twoold

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2024
Besturingssysteem
Win 11
Office versie
365
Beste lezer

Ik probeer een Excel bestand te maken waarin ik een gebruiker een item laat kiezen uit een lijstje dat ik voorzie via gegevensvalidatie, dus is geen probleem. Nu wil ik dat de keuze in het lijstje in een andere cel het gevolg van die keuze plaatst.
met andere woorden: ik kies uit een lijstje in cel 1 "nummer 1" en in cel 2 verschijnt daardoor €5., kies ik uit hetzelfde lijstje uit cel 1 "nummer 2" , dan komt in cel 2 € 10 te staan.
Zie het voorbeeld in de bijlage: de keuze van ene bepaald stuur, geeft in de cel daarna de prijs van deze keuze.

Ik weet absoluut niet hoe ik dat moet maken dus alle hulp is welkom! Mocht dit onderwerp reeds in de kennisbank staan, verontschuldig me, ik weet niet hoe ik mijn vraag moet omschrijven en kan daarom niet zoeken.

Bedankt op voorhand.

Bijlagen

• voorbeeld cellen.png
    voorbeeld cellen.png
    10,7 KB · Weergaven: 3
vast iets met verticaal zoeken maar zonder voorbeeld bestand moeilijk te beantwoorden

@Mde ik kan het bestand doorsturen, het is een bestelbon van een fabrikant waarmee ik werk. Ik probeer het in NL na te maken maar de werkmap is beveiligd en ik zie niet waarvan de gegevens komen. Wil je dat ik het bestand post?

wat heb je al gemaakt en maak alvast een tabel met de gegevens die bij elkaar horen b.v nr 1 = €5, nr 2 = €10 enz. in aparte kolommen omschrijving en bedragen

ok, bedankt al dat je me wil helpen :)
In de bijlage mijn bestand, ik heb de lijn waarover het gaat in oranje gearceerd. Er is een keuzelijstje in de kolom "keuzes" waar je het soort stuur kan kiezen. In het vak "prijs" zou ik dan willen dat de prijs verschijnt die bij deze keuze hoort (ik zette de prijzen ernaast). In de volgende cel wordt dan de prijs bepaald van het aantal X de prijs van de keuzen die je hebt gemaakt.
Is dit begrijpelijk?

Bijlagen

@Tech8 : ja, dat is wat ik wil maken! dankuwel.
Hoe moet ik dat nu doen?
UPDATE: ik heb de VLOOKUP bekeken en begrijp ze... moet me lukken.

en de tab "gegevensvalidatie" overzichtelijke maken, heb je daar tips voor?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan