• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevsn validatie en zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
in bijlage klein voorbeeld van onderdeeltje uit boekhoudpakketje dat ik aan het maken ben.

hierbij heb ik 2 vragen
deze staan verduidelijkt in de excel
graag hulp of indien iemand een anderBekijk bijlage sponsoring.xlsx voorstel heeft, graag ...

Ik ben nog even bezig geweest met het voorbeeldbestand om een foutsituatie op te vangen.
Als namelijk het bedrag in kolom C niet overeenkomt met het bedrag in kolom L dan wordt dmv VO kolom C en E rood gekleurd en in kolom F geen deel ingevuld maar Afwijkend bedrag. Ook wordt er geen datum ingevuld.

Bijlagen

kan iemand naar formule in D4 kijken aub
normaal zou er in rij 5 in D5 "deel 2" moeten staan ipv deel 1
daar ik werk met een tabelnaam krijg ik de fout niet gevonden
graag advies

Bijlagen

Het onderdeel AANTAL.ALS dient te refereren aan kolom C op het blad invulblad. Tevens wordt het bereik per rij een rij groter en verandert de rij van de cel met het criterium.
Door jouw definitie van het benoemde bereik deel, sponsors!G1:AD1 met daarin lege cellen, moet je *2-1 toevoegen in de formule om die lege cellen te omzeilen.

Bijlagen

beste,
ik denk dat er iets nog niet klopt
als ik rij 5 aanmaak en firma "kris" kies dan maakt hij "deel 2" aan
maak ik rij 6 aan en kies "kris" dan wordt "deel 2" gewijzigd naar "deel 3" en komt er in d6 ook "deel 3 te staan

kies ik een nieuwe firma dan zet hij direct "deel 1"
maak ik daar dan ook een 2de rij aan dan verandert "deel 1" automatisch in "deel 2"

kan u dit nog eens bekijken aub

als ik via TAB binnen de tabel naar volgende rij ga dan geldt bovenstaand probleem
als ik de formule in D4 naar beneden sleep over de aangemaakte rijen dan werkt de formule correct !

probleem is niet verholpen
mij laatste reactie was gewoon wat ik nadien nog vastgesteld heb.
hoe kan ik het oplossen dat ik niet moet de formule slepen maar dat hij deze juist uitvoerd wordt bij gebruik van TAB binnen een tabel als er een nieuwe rij wordt aangemaakt ?

Hallo Thoralf,

u schrijft "tab doen in E5" voor nieuwe rij, maar de tabel is gedefinieerd tot F5 ?
dan werkt de tab niet in E5.
nu staat er in D5 volgende =ALS.FOUT(INDEX(deel;AANTAL.ALS($C$4:C5;C5)*2-1);"")
als ik tab gebruik dan verandert hij de formule in rij 5 naar =ALS.FOUT(INDEX(deel;AANTAL.ALS($C$4:C6;C5)*2-1);"")

hierdoor klopt de berekening niet meer.

Opmerking ten aanzien van E5 en F5 is terecht. Was een typefoutje.
Heb de formules in D4 en D5 aangepast. nu werkt het bij mij zoals jij verwacht.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan