• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegroepeerde cirkeldiagram.. of toch niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roellie2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Hallo,

Ik zit met een dilemma; ik weet namelijk niet of hetgeen ik wil mogelijk is in Excel (vast wel). Ik wil namelijk data gegroepeerd tonen in een cirkeldiagram maar dit lukt niet. Het gaat erom dat je kan zien waar de totale hoeveelheid uit bestaat, en deze onderdelen weer gesplitst worden. Iets overzichtelijker:

Totaal: H (100%)
- X (30%) bestaande uit a (10%) en b(20%)
- Y (45%) bestaande uit c (25%) en d (20%)
- Z (25%) bestaande uit e (15%) en f (10%)

Het lijkt mij dat je zoiets het beste inzichtelijk kan maken in een Cirkeldiagram? Ik een staafdiagram kan dit natuurlijk ook en is dit makkelijker, maar het gaat om veel meer data, waardoor dit eigenlijk geen optie is...
De vraag is dus: Hoe krijg ik het op deze manier in een cirkeldiagram? Ik wil dus eigenlijk voor alle 'taartpunten' een 'staaf van cirkel' maar krijg het niet voor elkaar

Bij voorbaat dank voor het meedenken!!

Laatst bewerkt:
Bijna goed!

Ik wil alleen graag X, Y en Z als 3 losse taartpunten waar dus a t/m f onderdeel van uitmaken, dus zoals hier
cirkeldiagram10.gif

Kan dat ook!?

Alvast bedankt!!

Roellie,

Als jij de vraag dan nog op opgelost zet dan vindt ik dat heeeelemaaaaal super, :d:d

Hier een voorbeeld via een draaitabel
De benaming van de verschillende grafiek onderdelen is daardoor iets beter.

Bijlagen

@ popipipo,

Daar kan ik natuurlijk ook niet tegenop, ziet er geweldig uit.

Ziet er zeker perfect uit! Super bedankt voor de moeite!!:thumb:

Alleeen euh... moet ik er meerdere maken en de gegevens aanpassen (was maar voorbeeld) en ik kan nog niet helemaal uitvinden hoe je hem nou precies gemaakt hebt.. Zou je dat kort in jip en janneke taal uit kunnen leggen?:eek: Zou helemaal super zijn!

Gr Roel

In tabblad 'Sheet1' staat een draaitabel die de gegevens haalt uit tabblad 'blad1'

Vul 'blad1' aan in dezelfde layout
Ververs daarna de draaitabel
De grafiek past zich dan automatisch aan.

De α β γ heb ik er voor gezet om de juiste volgorde in de grafiek te krijgen.

Door te spelen met de getallen leer je het meest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan