gegroepeerde records wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik heb een inmiddels zeer uitgebreid voorraad/bestel/stuklijst systeem gebouwd. ik heb een tabel bestellingen waar mijn bestellingen in staan. ik heb een duidelijke reden om er voor te kiezen dat ik de voorraad en bestellingen niet in aantallen maar per stuk (lees elk item is een apart record ipv een record met product x = 10 x op voorraad)
deze records groepeer ik en laat ik via aantal optellen. nu wil ik deze gegroepeerde records die in mijn query dus als 1 record zichtbaar is toch allemaal tegelijk wijzigen. is hier een handige methode voor?

zelf zat ik te denken aan een nieuwe query waarin ik eerst de criteria zet zodat hij dezelfde records zoekt zonder dat hij ze groepeert. vervolgens kan ik deze in een formulier wijzigen en dan via een knop een bijwerkquery om de rest ook bij te werken op basis van de nieuwe gegevens. dit zal werken maar is wel erg omslachtig. vandaar mijn vraag kan dit makkelijker

Nee kan niet makkelijker, tenzij je de naam of iets dergelijks en-mass wil veranderen... In welk geval je een update query zou kunnen overwegen.

Echter... Een group query is nou eenmaal niet editable.

Je hebt gekozen voor een (ogenschijnlijke) omslachtige werkwijze, en dit is daar een consequentie van. Gegroepeerde records (= query met Totalen aan) kun je niet meer bewerken. Je zult dus op een andere manier de losse records in een (sub)formulier moeten zetten. Dan kun je met bijwerkqueries nog wel e.e.a. verder automatiseren, zodat je niet elk record per stuk hoeft bij te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan