Gehacked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janny Rutjes

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo

Net veranderde in een flits de taakbalk onderin de scherm. Mijn eigen open programma's stonden er niet meer, maar wel ' hulp op afstand' en 2 andere programma's.
En toen kreeg ik mn eigen taakbalk weer.

Ben ik nu gehacked?
Ik heb sinds gisteren wel windows Firewall aanstaan, maar weet niet of hij goed werkt.

Hoe zie je trouwens dat iemand op je pc zit? En wat moet je dan doen?
Pc onmiddelijk uitzetten of ... ?

Bvd Janny

het hoeft niet per se te zijn dat je gehacked bent, een systeem fout kan ook altijd optreden en die laat soms ook rare dingen zien. als je alleen windows firewall gebruiktraad ik je aan nog een firewall te nemen. een gratis versie is bijvoorbeeld zone alarms. en is makkelijk te bedienen bovendien.

verder kan je met een dos command als netstat eens kijken welke ip's er actief op je systeem zijn en eens kijken of er iets raars tussen zit.

http://www.computerhope.com/netstat.htm linkje met wat meer info over netstat

denk eerder dat de er iets met de shell is gebeurd en deze is herstart.
het si dan normaal dat niet alle programmas meer aangegeven woord.

Hoe er rekening mee dat windows firewall zonder problemen toestemming kan geven voor hulp op afstand.
Welk OS heb je?

De Windows Firewall geeft Windows-programma's vrij snel toegang tot internet / netwerk.
Welke 2 andere programma's waren wel geopend?

Ik heb Windows XP sp2.

Ik zelf had Bitcomet, Outlook, een paar sites via Mozilla en IE en verkenner en zo geopend (geen hulp op afstand dus). Toen de taakbalk veranderde waren mijn programma's weg en het gebeurde zo snel dat ik alleen 'hulp op afstand' echt duidelijk zag en 2 andere vakjes met programma's daar zag staan. Geen tijd gehad om te zien welke programma's dat waren, aangezien ik zo::shocked: naar 'hulp op afstand keek. Daarna heb ik meteen mn pc opnieuw opgestart.

Mn pc geeft blauwe schermen, foutmeldingen en start niet meer op als ik andere een anti-virusprogramma en firewall wil installeren dus dat is niet echt een optie.

Ik hoop nu maar dat dit niet meer gebeurd, en hou het goed in de gaten.

Bedankt

Janny

Toch eens grote kuis doen op die pc, en opnieuw proberen. en anders backup van bestanden en instellingen en windows herinstalleren. Zodat je een serieuze firewall kan installeren

Ik ga me inderdaad toch maar verdiepen in het herinstalleren van Windows.
Bedankt voor de reacties :thumb:

Groetjes Janny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan