Gehacked ..... ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Hai,

Ik heb een iPad 3 (dus met retina scherm, maar nog met de oude aansluiting) en daarop de nieuwste IOS (7).
Regelmatig sluit ik alle apps (dubbelklik op homeknop en de apps 'naar boven' schuiven).
Wat me daarbij de laatste tijd opvalt is het volgende.
Er blijken meerdere Safari-vensters geopend, met een link naar websites waar ik helemaal niet geweest ben ..... ?!?!
Ik vind dat zeer vreemd ... net of een ander gebruik heeft gemaakt van mijn iPad; maar dat kan niet - althans niet fysiek, want ik woon alleen en er wordt door niemand anders gebruik gemaakt van mijn iPad.

Ter info: ik verwijder via het instellingenscherm zeer geregeld de geschiedenis, cookies en gegevens uit Safari, maar desondanks ....

Wie weet hiervoor een oorzaak?
Mijn indruk is, dat er sprake is van gebruik van mijn verbinding o.i.d. want het komt vooral voor wanneer ik de iPad een aantal uren niet gebruikt heb.

Laatst bewerkt:
oké dus wanneer je je browser safari opstart start hij meerdere tabbladen op naast ww.google.nl bijv.?
eerlijk gezegd ben ik niet bekend met de instellingen op ipads en de browser safari maar misschien
is de oplossing om de app internet(safari) te verwijderen en opnieuw te installeren.

en nee je bent niet gehack'd, als deze optie hierboven niet werkte dan zou ik een scan uitvoeren met de app "avg anti virus".

om welke websites gaat het?, reclame, 18+ ?

Laatst bewerkt:
@twistro

Eerlijk gezegd: waarom reageer je dan ???? Je geeft er duidelijk blijk van, geen verstand van iPad en IOS te hebben.
Een ander nadeel: zolang er niet geantwoord is op een topic, blijft de vraag blanco in de hoofdlijst en is de kans op een zinvolle reactie groter.
Mijn verzoek dus, om jou reactie te verwijderen .......

Emmel

Waar gaat dit nou weer over? De reactie van twistro is toch normaal?

Ik vermoed dat je vreemde tabbladen door iCloud komen, gebruik je een mac met safari welke dezelfde iCloud account gebruikt? of deel je je dat account misschien met mensen?

Ik gebruik iCloud niet
Ik heb naast die iPad geen mac of een ander Apple-apparaat
Ik deel m'n account niet met anderen

Er is geen sprake van meerdere tabbladen in Safari, dus - nog een keer - je kunt apps in IOS sluiten door een dubbelklik op de home-knop van de iPad en vervolgens de dan zichtbare vensters omhoog te schuiven; op dat moment wordt de app afgesloten.
Punt is dus dat er kennelijk meerdere sessies van Safari lijken geopend, waarin gelinkt is naar websites die ik dus niet heb benaderd.

Laatst bewerkt:
Kun je een screenshot van het probleem plaatsen?

Voor zover ik weet is het niet mogelijk meerdere instanties van een app geopend te hebben. Wanneer je naar multi-tasking (2x Home-knop) gaat kan een applicatie er maar één keer staan.

Heb je alle apps al eens afgesloten en alleen Safari een tijdje gebruikt? Komt het probleem dan ook voor?
Heb je de iPad al eens opnieuw opgestart om te kijken of het probleem daarna nog steeds voorkomt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan