gehackt door eigen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

boris 555

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2001
een kennis van mij heeft 2 computers met elkaar in een netwerk zitten ,op die computer heeft zijn moeder een e-mail account om dat deze een klein bedrijfje heeft en dus ook een webpage online ,sinds enige tijd kon ze niet meer mailen en online op haar webpage (zoonlief kon wel alles opzoeken op het internet,ze belt planet op en legt het uit ,planet ,zegt ja mevrouw we hebben uw mail afgesloten+webpagina omdat er van uw pc gehackt is met uw IP adres met een aanval op uw webpagina ,deze mensen stonden perplext en snappen er niks van .mijn vraag in deze is

kan ik zien op die pc of er een hack inderdaad vanaf die pc is geweest ,of er een logbestand aanwezig is nog of anders ,hij zit met windows ME .

OS win mx
router sweex

misschien heeft het ftp programma waar men mee werkt om de site bij te houden de "noop" functie heel kort staan.

pe.

noop

hoi en bedankt voor je snelle reactie ,kun je mij eens uitelggen hoe die funtie werkt en waar die voor dient

is een ftp commando om de verbinding naar een site open ( keep alive ) te houden als er geen data overdracht is.

normaal staat dat op 60 of 120 seconden.

als dat op 1 staat dan zien ze dat bij planet misschien als een "aanval".

lijkt mij niet erg waarschijnlijk dat er dit aan de hand is maar als het van de eigen pc komt moet je toch ergens beginnen.

pe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan